Kan inte registrera mitt EBG vid incheckning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ante_77, 30 Mars 2014.

1. ante_77

ante_77 Medlem

Har på senare tid flugit som EBB på pappersbiljett och även i mobiltelefonen.
    Jag kom inte ens in på inrikesloungen i torsdags utan att vara tvungen att överbevisa "staff" genom att visa APP och förklara antal legs och poäng och visa guldkortet.

Har iofs fysiskt guldkort. Men man vill ju vara smidig.

Någon som har samma problem

2. Om du har fysiskt Guld kort borde det vill inte vara något problem att komma in i Loungen..?
    Behöver väl knappast förklara antal poäng / legs och annat, utan bara lättare att visa guld kortet?

Värka dock konstigt att du inte registreras som EBG vid in checkning och att det inte står på Boarding kortet..?
    Kolla med SAS staff vid incheckings disken nästan gång, borde inte vara nått problem om du rent faktiskt är EBG och har kortet.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du "konstig stavning" på namnet för en kollega hade problemet när namnet inte matchade helt

4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du bokningar som är gjorda före du blev EBG? ante_77

5. ante_77

ante_77 Medlem

Nja, det var först vid inrikesloungen som jag upptäckte detta när jag inte kom in, eftersom biljetten inte var "fin nog" för loungen.
    Hade jag varit beredd så hade jag stått färdig med kortet, men nu blev jag bara ställd eftersom det annars har varit ok.

6. ante_77

ante_77 Medlem

Nä, inte speciellt. Det har funkat för mig sedan urminnestider.

7. ante_77

ante_77 Medlem

Jag har haft guldkort i ca 4år.
    Problemet kan vara att biljetterna inte är bokade med mitt EuroBonus-nummer.

Äh, skit samma. Fast det känns konstigt när det har funkat klockrent varje vecka under en bra stund.

8. Ja om biljetten är bokad utan EuroBonus nummer och du inte lagt till det själv så är det nog därför. ;)
    Är det bara en gång eller flera och har du fått poäng för den/de flygningarna?

1 person likes this.
  9. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft problem att både checka in online och komma in i fast track/loungen på ARN, CPH och OSL förra veckan. Löste sig när jag fick ett boardingkort utskrivet eller visade mitt guldkort
    Detta berodde enligt personalen på EuroBonus 2.0. Vissa funkar det fint för, andra inte enligt personalen i ARN, CPH och OSL loungerna.
    När jag försökte komma in i loungen gick jag först till service center och de fick skriva ut ett boardingkort till mig.
    Mitt EBGnr registerades inte som det skulle eller rättare sagt, numret registerades korrekt, men EBG blev bara G (den tappade bort EuroBonus). Försökte ändra det manuellt, men den hoppade tillbaka till G efter jag ändrat det till EBG
    När jag frågade om fler hade haft detta problemet suckade de i loungen och sa, ja du är den 38e med samma problem nu på morgonen (var där vid 07.20 i torsdags)
    Jag har bokat alla mina resor med EBG nret registerat från början vid bokningen. Detta startade för mig nu i förra veckan (veckan innan dess funkade det fint)
    På boardingkortet OSL loungen skrev ut till mig står det SK*E, vet någon vad *E står för? Är det bara när något går fel?
    Jag har iaf fått in alla resor nu så jag slipper efterregistera dem tack vare hjälpsam personal i loungerna

1 person likes this.
  10. ante_77

ante_77 Medlem

Har inga problem med att få in poängen. Problemet är att den är registrerad som EBB. Poäng kom in med de vanliga 25%.

Gissar att det är EB2.0 som strular.
    Ser man på statuslinjen så har man ju några miljoner poäng kvar innan man får någon som helst status.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!