Kan inte checka in online

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av robert_06_, 3 April 2012.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa till MCO imorgon. Bokad med American Airlines men code-share flighter och rena British Airways flighter ingår.

Jag har uppgraderat från Premium Economy till Business på utresan men inte fått någon plats på LHR-MIA sträckan.
    Det går heller inte att checka in online varken på British Airways eller American Airlines's sida.

Vad kan jag göra?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du tycker det är viktigt att välja plats, så skulle jag nog ringa American Airlines och be dem hjälpa dig. Annars är det nog bara att checka in på flygplatsen och se glad ut. ;)

3. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får lyssna på dig och göra som du säger agehall!
    Verkar ju inte finnas några dåliga business-platser på British Airways's 772.

4. Prova att ringa till American Airlines kontor i Sverige: 08-590 000 90 och be om British Airways bokningsnummer(Amadeus).
    När du har fått Amadeus nummer, kan du gå in på British Airways.com och checka in online. (tror jag)

5. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är det som inte fungerar AHO. Har både American Airlines's bokningsreferens samt British Airways'a amadeus nummer men inget av dom vill checka in mig online. Antar att min uppgradering har ställt till det på något sätt eftersom jag inte har någon tilldelad sittplats på en av flygningarna just nu.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    99% säkert att det beror på uppgraderingen och att det lurar systemen. Händer ibland tyvärr.

Dom två British Airways flighterna från Gatwick till Orlando ser rätt trånga ut dessutom i Club.

British Airways 2037 0 LGW
    04/04/12 11:20 AM MCO
    04/04/12 3:35 PM 777
    Unavailable
    77% / 36m J2 C0 W0 Y9 B9 H9 K5 M1 G7

0 Connections
    British Airways 2039 0 LGW
    04/04/12 1:50 PM MCO
    04/04/12 6:05 PM 777
    Unavailable
    NA / NA J6 C4 D2 W0 Y6 B6 H6 K0 M0 G3

någon upgrade är det dock inte tal om eftersom det är 3-klass maskin. Se till att checka-in i god tid på flygplatsen.

7. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Concorde!
    Nu flyger jag GOT-LHR-MIA-MCO så du får gärna kolla det ser ut där också :)

Har varit i kontakt med American Airlines's kontor idag och de säger att jag inte kan uppgradera min hemresa med miles för att det är fullt i W.
    Går det inte att uppgradera från B till J? Flyger MCO-JFK-LHR-GOT hem den 9:e april.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu gissar jag bara, så Concorde får väl rätta mig om jag har fel. W är antagligen bokningklassen som du uppgraderar till. J är väl en bokningsklass som du måste betala för. Beroende på vad biljettreglerna för din nuvarande bokningsklass säger, så kanske du kan betala upp dig till J, men troligen inte med miles.

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, du flyger i Premium hem. W är full-fare Premium Economy. Eftersom den är nollad visas inte ens dom andra två bokningsklasserna, T samt E i Premium Economy.

Har du alltså köpt Premium Economy för pengar och uppgraderat utresan till Club? Då ska du kunna uppgradera även hemresan till Club med avios om det finns någon plats kvar i den bokningsklassen. Antagligen inte eftersom dom säger nej.

BAs fare-buckets (bokningsklasser om någon undrar) finns även i sticky:

First: A,F
    Club, C D I J R
    Premium Eco: WET
    Economy: B H K M L V S N Q O G Y

Notera: Business köpt med poäng eller uppgraderat från Premium med poäng bokas i klassen U. Den visas inte på KVS eller Expertflyer.
    First köpt med poäng eller uppgraderat från Club med poäng bokas i klassen Z. Samma som ovan., inget KVS eller EF.

Så för att leta uppgraderings plats behöver man bara kolla om det finns poängstolar i respektive kabin. Sök på British Airways.com.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!