Senaste nytt

Kan inte checka in online på resa till USA med SAS

Jag flyger till mia i mörrn men blir hänvisad till att man kan inte checka in via nätet utan enbart på flygplatsen (cph)
Har grabbarna grus på homeland hittat på ngt nytt som jag har missat?
 
Personligen har jag inte kunnat checka in med SAS via app eller hemsida till USA, någon gång. Alltid hänvisad till check in på flygplatsen. De flesta resor startar från Arlanda.
 

mha321

Medlem
Jag har fått uppfattningen (men vet inte riktigt varifrån) att de vill ha "bevis" för att det fysiska passet finns innan de ger ut ett boardingkort. Detta kan verifieras antingen i incheckningsdisken eller i maskinerna på ARN som scannar det. Men när man bara använder appen så har man bara skrivit i passnumret, och det finns inget som garanterar att man faktiskt är innehavare av passet i fråga.
 

Big Birger

Medlem
Åkte i slutet av januari, och då kunde vi checka in via både webb och app. Minns det tydligt eftersom vi möblerade om några platser. Men boardingkort i mobilen gillar de inte. Papper ska det vara till USA...
 

Big Birger

Medlem
Jag skulle dock inte vara speciellt orolig. Minns en annan gång då vi inte kunde checka in och välja platser då vi åkte Economy hela famijen (5 pers). Det slutade med att de uppgraderade oss allihop till PLUS vid incheckningen. :)
 

fcx

Medlem
Åkte i slutet av januari, och då kunde vi checka in via både webb och app. Minns det tydligt eftersom vi möblerade om några platser. Men boardingkort i mobilen gillar de inte. Papper ska det vara till USA...

Ja, man måste ju ha något att stämpla på vid resa till USA och någonting att klottra på vid resa från USA. Tydligen.
 
Jag har inte haft problem att välja sittplatser på flygen, det har alltid fungerat (förutom från Split, men det är inte USA). Förmodligen en Diamond förmån. Fördel Check in och Boardingkort för flygplatsen, när det gäller USA.
 

mha321

Medlem
Ja, man måste ju ha något att stämpla på vid resa till USA och någonting att klottra på vid resa från USA. Tydligen.
God poäng. Och den får man väl antingen vid disken om man checkar in manuellt eller i/före kön vid gate om man checkar I maskin. Det är väl den där halv nya processen där man en gång till ska svara på att man har packat själv och inte har något pulver med sig.

Jag föredrar onekligen att de inte stämplar skärmen på min mobil...
 
Toppen