Kan inte ändra registrerad adress under 6 månader

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 3 Mars 2015.

1. En dag ringde British Airways VISA (EnterCard?) kundtjänst till min mobil och frågade om jag är medlem av British Airwats Executive Club (BAEC) för de inte kunde föra över aviosen som jag tjänade genom mina köp med British Airways VISA kort till mitt BAEC konto.
    Jag förklarade för henne att jag bytte adress till Tyskland i förra september
    Hon sa att British Airways VISA inte kan skicka avios till BAEC konto som inte är registrerad i Sverige.
    Jag tackade för upplysningen och gick in på British Airways.com och försökte att ändra min adress till Sverige. Men det gick inte.
    Jag ringde till BAEC kundtjänst i Sverige och förklarade situation för henne.
    Då sa hon att man inte kan ändra sin registrerad adress under 6 månaders tid från senaste ändringen därför får jag vänta tills i mars (6 månader från september).

Det kanske inte är så många som ändrar sin registrerad adress men jag vill uppmärksamma om eventuellt problem som kan uppstå.

2. Homer

Homer Medlem

Ändra adress inom samma land går bra
    3.8. Members cannot transfer Membership registration between countries in which the Executive Club operates more than once in every six months.
    http://www.britishairways.com/sv-se/executive-club/club-changes/terms-and-conditions

Du får väl utnyttja situation och skaffa ett tyskt British Airways kort, de har 2 olika som brukar ha en välkomstbonus på 9.000 respektive
    20.000 http://www.barclaycard.de/ba09/index.php?page=British Airways Kreditkarten | Barclaycard

3. Homer

Homer Medlem

inte sugen på att jaga uteblivna Avioser på tyska alltså :D

4. Ja, det var tillräckligt jobbigt att hålla på med EnterCard...

Tommy gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!