Kan ett executive club medlemskap tas bort?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av jth, 14 Juni 2011.

1. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte flugit med British Airways på 4 år nu, så jag har inte ens provat att logga in på British Airways.com. Nu har jag dock ett par longhaul-flighter med British Airways i sommar, så jag tänkte knappa in mig och registera mitt EC-nummer. Dock kan jag inte logga in på sidan med mitt lösenord. Försöker jag beställa ett nytt lösenord så säger den att mitt nummer inte känns igen. Kan mitt medlemskap har blivit borttaget pga för lite aktivitet (jag har haft 0 poäng i flera år eftersom jag inte flugit något)?

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag känner inte till British Airways regler men det låter mycket troligt att medlemsskapet avaktiverats. Då det hänt mig med andra program har jag ibland lyckats återaktivera med ett mail till kundservice.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du ändå har noll poäng kanske det enklaste är att helt enkelt registrera sig på nytt.
    Eller finns det någon fördel med att ha ett äldre startdatum?

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Milesen på kontot förfaller efter 3 år av inaktivitet från senaste reggade post på kontot. Gissar på att ytterligare sex månader senare deaktiveras kontot automatiskt. En positiv aspekt är att så länge någon sorts aktivitet registreras inom 3 år förfaller aldrig milesen. Dvs det är möjligt för alla att någon gång samla ihop till ett F award
    :)

1 person likes this.
  5. Det var ett av skälen varför jag har British Airways Visa kort.

1 person likes this.
  6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Same here!

7. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren, och särskilt till Concorde för förklaringen.
    Nej, egentligen spelar det ju ingen roll om jag skaffar ett nytt konto nu, men eftersom jag redan har plastbiten med mitt medlemsnummer på så känns det ju lite synd att kasta bort den. Jag hade faktiskt fått ihop en del poäng så jag kan ju säga att om jag hade vetat det jag vet nu om FF-program så hade jag ju aldrig låtit poängen förfalla! Ett British Airways-visa kort är ju helt klart ett smart komplement.
    Nåväl, ska se om man kan få iväg något mail till kundservice och se om det går att göra något.

8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte omöjligt att dom återställer om du har goda argument. Har hänt tidigare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!