Kan en resebyrå sälja uppgraderingsbiljett?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av DamonA, 2 Augusti 2013.

1. DamonA

DamonA Medlem

Hej,
    Jag vill verkligen ta tag i mitt Aegean och få Gold på det (dumt nog krediterade jag min senaste resa till EBG), och jag hittade ett grymt erbjudande på MrJet.

Screenshot on 2013-08-02 at 14.51.29.png

Priset är mkt billigt och jag vill ju få 150% miles (och om jag räknat rätt så är ARN-IST-BKK t/r cirka 12000 miles), med bonusen på 150% så bör jag således få cirka 18000 points och därmed bli guld.

Aegean Airlines | Earn Miles

Jag kollade här under Turkish och ser att på business har de en "business upgrade" med J/F** class (F** som då är domestic, så denna gäller inte). Får jag 100% så uppnår jag inte guld och vill gärna göra det.

Ringde MrJet men de kunde bara se att det är en business-resa och alltså inte vilken bokningsklass (efterblivet), men finns det något sätt jag kan kolla upp bokningsklass på egen hand? :/

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla vad ITA Matrix säger om samma resa. Eller ännu hellre, boka direkt hos TK. Ska man göra milage runs, så vill man ALLTID ha stenkoll på bokningsklasser. Att då boka genom någon OTA som inte visar dessa är som att be om problem.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokningsklass J på Turkish ger bara 100% till A3.

4. DamonA

DamonA Medlem

Precis! På A3s bokningstabell står det att det är en "uppgraderingsbiljett" J/F** dvs. Jag vill helt enkelt försäkra mig att jag inte köper en J-biljett utan någon av de andra bokningsklasserna.

5. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Bokningen du har här är 100% säkert i J-klass. Om du skall ha en högre bokningsklass(som ger mer miles) så får du betala betydligt mera

Last edited: 2 Augusti 2013
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästa bokningsklass K som ger 150% kostar omrking 13500kr till BKK.

7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokar nästan alltid via kayak.com eftersom det så gott som alltid går att se vilken bokningsklass man bokar. Online-resebyråer är ju som redan nämnts, annars ganska dåliga på det.

8. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde man inte se bokningsklass och så om man söker upp samma resa på itamatrix?

Jag gissar på att de är bokade med prisklass JN1BX

Last edited: 3 Augusti 2013
  9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Itamatrix kan omöjligt veta vilken bokningsklass du har på en biljett.

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, men man kan ju se vilka klasser det säljs biljetter till och ungefär vad det kostar om man söker på det. K kostar ju 15 000 kr ca, och J strax under 11 000 kr på aktuellt flyg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!