Kan en Ålänning få ett svenskt SAS EuroBonus Diners Club kort?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av TjudöBoy, 19 Juni 2014.

1. Någon som vet om man måste vara Svensk för att ha ett SAS EuroBonus DC kort eller kan jag som ålänning ansöka om ett??

2. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär ju vara finska Diners Eurobonus som gäller, trots folkomröstningsresultatet på 95.5% från 1919...
    Ansök - Diners Club

3. Jo finskt DC EuroBonus har jag redan men är "duktigt" irriterad på dem:mad:
    På svenska Diners får man x antal "gratis" lounge tillgångar beroende på hur mycket spending man har men det vägrar finnarna ge nu när det har börjat kosta 19 €/besök.
    Som goodwill efter att jag skrev ett långt klagobrev fick jag 5 gratisbesök, det tog nästan 1 månad fören de svarade ens:confused:, inte direkt bra service iaf

4. Joakim

Joakim Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har besök med finskt DC kostat 19€ från att tidigare varit fritt! eller har det även där varit 1 besök/10 000:- (el motsv i €) dom senaste åren.
    Frågan är ju om detta är något som kommer till Sverige framöver.

5. Det har varit fritt, så det nya systemet suger friskt...
    Det var just det svenska systemet som jag refererade till när jag skrev mitt klagobrev men det hade de ingen förståelse för överhuvud taget.:(

6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nog så att det är den lokala utgivaren som bestämmer detta om lounge besöken, i Sverige är det SEB som är utgivare av DC, förmodar att i Finland är det någon annan bank/finans bolag som är utgivare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!