Kan ej skicka in APIS på British Airways bokning

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av JensE, 14 Mars 2016.

1. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig råkat ut för detta förut men jag kan ej skicka in APIS via manage my booking på British Airways.com
    Får bara ett felmeddelande som säger att någon info är ej korrekt (säger inte vad som är fel)
    Jag har både nytt pass och ESTA sedans senaste besöket.
    Med nya ESTA så vill dom nu bara ha med tilltalsnamnet istället för vad som exakt står i passet.
    APIS vill ha det precis som det står i passet med mellannamn etc.

Så jag tror att det blir någon mismatch pga detta. Har provat fylla i det med och utan mellannamn och samma resultat.

Så frågan är detta något jag behöver vara proaktiv och lösa eller fungerar det lika bra att lösa vid checkin?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Noterade det i förra veckan men det löste sig efter ett par timmar. Det är troligen bara BAIT som strular och inget annat.

3. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma fel och det löstes automatiskt?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp!

JensE gillar detta.
  5. Swissbob

Swissbob Medlem

Vet att British Airways håller på att byta incheckingssystem just nu (endast ett 10 tal har bytt än så länge, OSL ett av dessa), kanske där problemet ligger? Ska lösa sig på flygplatsen iallafall.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bytet i OSL är klart sedan flera veckor tillbaka och nej, det är inte beroende på det utan verkar bara påverka vissa bokningar.

7. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tar och testar dagligen fram tills avgång då.
    Detta är en "Viking run" biljett från OSL med avgång nästa vecka.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma sak i mitt fall. Dock gick det bra att lämna APIS på två andra bokningar vid samma tillfälle (som också var viking-fares).

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade strul nyligen. Funkade först när jag bytte till Chrome. Minns inte vad det var dock, men det var på British Airways iaf.

10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I onsdags var det visst strul med incheckningen (från PC med Internet Explorer). Funkade några timmar senare från samma dator.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!