Senaste nytt

Kan ej registrera Eurobonus Points på Bokning med Lufthansa

Johans

Medlem
Prova vid incheckning imorgon. Om det inte fungerar då säkerställ att du sparar boardingpassen (antingen de du skriver ut själv eller får vid incheckningen på flygplatsen). Utan dem kan det bli svårt att få poäng i efterhand.

Trevlig resa.
Får prova detta, Tack för hjälpen!
 

DrKlas

Medlem
Hur skrev du ditt EB-nummer på Lufthansas sida? Om jag minns rätt måste du skriva hela numret inklusive prefixet EBB, dvs något i stil med EBB123456789.
 

Brandten

Medlem
Fick samma problem när jag flög med LH till JNB för 1 mnd sedan. Gick inte på bokningssidan och inte när jag gjorde online check in heller. Ringde kundtjänst men de hänvisade till incheck på flygplatsen som hänvisade till efterregistrering och nu är boardingkortet borta såklart.
 

Johans

Medlem
Hur skrev du ditt EB-nummer på Lufthansas sida? Om jag minns rätt måste du skriva hela numret inklusive prefixet EBB, dvs något i stil med EBB123456789.
Jag skrev det på det sättet inklusive prefixet, testade också att kopiera istället för att skriva själv men det blev ingen skillnad.
 

Johans

Medlem
Kan möjligtvis ha löst problemet, testade att gå in på sidan ''online check in'' och där stod det ''add frequent flyer card'' tryckte där skrev in mitt Eurobonus nummer och det verkar som att kortet registrerades då det inte kom något felmedelande..? Antar att poängen registreras på Eurobonus först efter flygningen?
 

Brandten

Medlem
Kan möjligtvis ha löst problemet, testade att gå in på sidan ''online check in'' och där stod det ''add frequent flyer card'' tryckte där skrev in mitt Eurobonus nummer och det verkar som att kortet registrerades då det inte kom något felmedelande..? Antar att poängen registreras på Eurobonus först efter flygningen?
Testade samma sak. Mitt fick error enligt ovan. Min frus gick att registrera men inga poäng på kontot.
 

palmen

Moderator
Om det itne går att göra detta på nätet brukar det inte vara några problem att göra det på flygplatsen, i värsta fall får man gå till en bemannad disk som löser det. En bra regel är som många redan nämnt, spara alltid boardingkortet utifall att något strular och du behöver efterregistrera.
 

Senator

Moderator
Utmaningen är tiden mellan nytt EB konto och när du vill regga kortet i en Lufthansa-bokning. Jag öppnade ett nytt EB konto till en medresenär i vintras och det tog ca en vecka innan jag fick "ok" på att lägga till det i bokningen..
 
Toppen