Kan ej registrera Eurobonus Points på Bokning med Lufthansa

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Johans, 3 April 2015.

  1. Johans

    Johans Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde idag ett eget Eurobonus medlemskap åt mig själv (är 16 år gammal) då jag imorgon ska flyga med Lufthansa till Barcelona från Göteborg. Tänkte testa att få lite Eurobonus poäng in på mitt kort så jag försökte att lägga in mitt Eurobonus nummer på mitt namn i ''My bookings'' under ''Add frequent flyer card''. Jag valde såklart Eurobonus och så skrev jag in mitt nya Eurobonus nummer. Fick då ett felmeddelande där det stod följande

    "Unfortunately the name and the frequent flyer number you entered do not match. You can add or correct your frequent flyer number at any time in our service section under 'My Bookings'. Alternatively you can present your frequent flyer card at check-in so that your miles can be credited to your account. (119120)"

    Är det någon som vet vad detta innebär samt hur det löses? Är det så att mitt medlemskap i Eurobonus fortfarande är för nytt för att jag skall kunna registrera poäng hos Lufthansas sammarbetspartners?

    Är inte säker på om jag skulle placera denna tråden i SAS/Eurobonus avdelningen eller om det passade bäst i Lufthansa. Mod får flytta på tråden om jag placerade fel.
     
  2. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Spara bosrdingkorten och efterregistrera på SAS sida tidigast 2 veckor efter avslutad resa. Välkommen till forumet
     
  3. Johans

    Johans Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    Går det ej att registrera Eurobonus poäng direkt i bokningen utan måste man alltid efterregistrera när det gäller Lufthansa och Eurobonus?
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är om det går att bli medlem i EuroBonus och direkt därpå registrera det hos Lufthansa. Vet inte hur integrationen mellan systemen ser ut (men jag vete tusan om den verkligen är i realtid).

    Annars låter det som om namnen mismatchar mellan EuroBonus-kontot och bokningen. Har du svenska tecken i ditt namn som tolkas på olika sätt i systemen? Eller har du flygbokningen med alla förnamn och EuroBonus-kontot med bara tilltalsnamnet?
     
  5. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej det ska fungera men som AABack2ARN skriver så är nog ditt eurobonus konto lite väl färskt.
     
  6. Johans

    Johans Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    Då bokningen står på min far så är det ju hans namn som är representerat, men när det gäller min biljett så är namnen i princip identiska i Lufthansabokningen och i mitt Eurobonuskort förutom att det står Mr framför i Lufthansa men det var ju en titel man var tvungen att välja när man bokade biljetterna. Kan det vara den detaljen som försvårar hela saken?
     
  7. Aurora

    Aurora Medlem

    Kan også hende at navnet du bruker på Eurobonuskontoen og den du brukte i bookingdialogen ikke er like. Jeg har samme problemet (the name you entered did not match) da jeg registrerte meg til eurobonus med bare fornavn og etternavn, mens jeg booker billetter med mitt fulle navn (mellomnavn og to etternavn). Endte opp med å endre navnet mitt hos eurobonus til mitt fulle navn, da ordnet alt seg :)
     
  8. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Då är det med all säkerhet så att ditt EuroBonus konto är för nytt
     
  9. Johans

    Johans Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    Då får jag testa lite senare alternativt att efterregistrera poängen, Tack så mycket för hjälpen!
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Prova vid incheckning imorgon. Om det inte fungerar då säkerställ att du sparar boardingpassen (antingen de du skriver ut själv eller får vid incheckningen på flygplatsen). Utan dem kan det bli svårt att få poäng i efterhand.

    Trevlig resa.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×