Senaste nytt

Kan business class vara SAS economy?

Vi har (efter vänlig hjälp härifrån!) bokat en award-resa med SAS/Lufthansa CPH-FRA-MIA i business class. På bekräftelsen vi fått står det också business class på både sträckan CPH-FRA och FRA-MIA. Men enligt Seatguru finns det bara economyplatser på CPH-FRA. Det spelar kanske inte så stor roll egentligen på den korta sträckan, men jag tyckte det lät lite konstigt...?

Är det någon som har koll som vill förklara? Har de bara inte tänkt till när de skickar ut bokningsbekräftelsen? Ska jag betrakta det som economy CPH-FRA och business FRA-MIA och sen inte tänka mer på det?
 

AABack2ARN

Medlem
Är det SAS som flyger sträckan CPH-FRA borde det vara SAS Plus (vilket klassas som Premium Economy) och är det Lufthansa är det business.

SeatGuru är något du genast skall vänja dig av med. De har mer ofta fel än rätt.
 
Vi har (efter vänlig hjälp härifrån!) bokat en award-resa med SAS/Lufthansa CPH-FRA-MIA i business class. På bekräftelsen vi fått står det också business class på både sträckan CPH-FRA och FRA-MIA. Men enligt Seatguru finns det bara economyplatser på CPH-FRA. Det spelar kanske inte så stor roll egentligen på den korta sträckan, men jag tyckte det lät lite konstigt...?

Är det någon som har koll som vill förklara? Har de bara inte tänkt till när de skickar ut bokningsbekräftelsen? Ska jag betrakta det som economy CPH-FRA och business FRA-MIA och sen inte tänka mer på det?

Om du har bokat en awardresa med Lufthansa i business så kommer dina anslutningar med SAS att stå som business också, även om segmentet inte har business som produkt. I SAS fall innebär detta att du reser i Plus. Inom Europa är det samma kabin/stolar som economy men annat innehåll när det kommer till mat och service.

Så har det iallafall varit för mig.
 

anjak

Medlem
Min gissning är att dom menar att det bara är en typ av stol på flyget. Flyger du Lufthansa kommer du däremot ha seatblock och är det SAS så sitter man tre i rad även i plus.
 
Tack för svaren, och för erbjudandet om hjälp att kolla platserna. I slutändan blev det så att vi bokade om hela resan till SASplus istället, av lite olika skäl (avresetid, slippa byte etc). Men tack ändå!
 
Toppen