Kampanjpris på First Class Suites hos SJ

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jonas C, 9 Juni 2014.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För den som vill uppleva den ultimata lyxen med SJ så erbjuder det för närvarande kampanjpriser i First Class Suites på nattåget mellan Stockholm och Malmö. Njut av en egen suite med privat dusch/VC, tillgång till First Class Lounge på Stockholm Central och hotellfrukost på ankomstdestinationen för endast 999kr per person. Är man två som reser i samma kupé sjunker priset till 704kr per person. Priset gäller för resa mellan 1 Juli och 31 Augusti 2014.

Nattåg Malmö ? Stockholm, fr. 704:- | SJ sommar 2014

2 personer gillar detta.
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Ultimat lyx"??? Det är ändå tåg vi pratar om. Tåg ger inga bra vibrationer (i synnerhet inte just nu i Stockholmsområdet) och inte annars heller.

För övrigt är det kanske just vibrationer tågresan ger oavsett om det är första klass eller inte, på vissa sträckor skakar man nästan ihjäl...

1 person likes this.
  3. Tycker nattåget är fantastiskt, och skakningarna bekommer mig inte alls. Tyvärr reser jag aldrig dit nattåg finns numera, men har bara positiva upplevelser (nåja, några plumpar har det väl varit) när jag åkt 1:a klass "svit".

999kr hade varit bra - synd att de inte går till Köpenhamn.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket trist att de tidigarelagt tåget från Stockholm til 21:25. Det är inte bekvämt att komma fram till Malmö 05:45 (även om man får stanna kvar på tåget ett tag om man nu vill det).

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var ju lite ironisk trots allt, då varken tåget eller loungen är någon lyxupplevelse ;)

Har bara åkt nattåg en gång, det var 2009 mellan Stockholm och Kiruna när SJ sålde biljetter för 95kr i sovvagn. Sov ganska hyfsat och kände inte av några större vibrationer. Dock blev vi 4 timmar försenade och var tvungna att åka buss sista biten till Kiruna. Missade nästan min anslutningsflygning med SAS tillbaka till Stockholm, om inte det var för min kupékamrat som var schyst nog att köra mig på en rundtur runt stan och sedan till flygplatsen. Tror dock inte att jag vill åka nattåg igen då jag hellre tar flyget för en bråkdel av kostnaden.

Du kan ju alltid kombinera med en Swebus biljett till Köpenhamn från Malmö för 50kr :)

6. Ja, förseningarna är ett helsike... Har klarat mig på nattågen, men i pendlingstrafiken är det hopplöst.

Jag förstår mycket väl resonemanget kring flyget när det handlar om så stora prisskillnader - hade gjort samma sak. Till Åre var det dock smidigare med tåg (tyckte jag). Framme tidigt på morgonen, och slippa både transport till ARN och från OSD till Åre.

Undrar om jag inte ska slå till på den kombination du skriver ändå. Kan bränna lite poäng och ta SJ2000 hem :) .

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!