Senaste nytt

Kampanjer SJ Prio-poäng

SvartMjolk

Medlem
När jag söker så står det bara 300 extrapoäng. Är det för andraklass? Eller är det så att det är olika för olika medlemmar?
 

silwer

Medlem
När jag söker så står det bara 300 extrapoäng. Är det för andraklass? Eller är det så att det är olika för olika medlemmar?

Jag får också upp det när jag söker. Det verkar gälla ombokningsbara biljetter, både 1 och 2 klass. Så det där är nog en separat kampanj. Jag vet att SJ gett 200-300 extra poäng tidigare, för just ombokningsbara biljetter, men de har inte skyltat med det utan det har bara dykt upp när man ska boka.
 

JWD

Medlem
@silwer jag "åker" den sträckan i morgon kväll tur och retur. Och jag har även åkt 1klass 500 poäng sträckorna. Och poängen har trillat in som den ska.

Men nu så ligger jag på Scandic i Narvik efter nästan ett dygn på tåget, 2,5h försenad. Men det ser jag mer som en bonus genom att jag får tillbaks hela biljettkostnaden :D
 

silwer

Medlem
Jag tog ytterligare en sväng förbi Märsta på väg hem från jobbet igår (var återigen alltså på själva tåget), och provade båda kampanjerna. De verkade fungera tillsammans. Fick 500p (pga 1 klass) + 300p (pga ombokningsbar), alla nivåpoäng. Den senare kampanjen heter tydligen "Stjärnhimlen". Flummigt.

bild (49).JPG
 

silwer

Medlem
SJ verkar alltså inte ha några problem att kombinera sådana här bonuserbjudanden. Om man åker Stockholm-Göteborg i ombokningsbar 1 klass borde man alltså kunna nyttja alla tre kampanjer som diskuterats i denna tråd på en resa! Säg att resan kostar 500 kr samt att man betalar med sitt SJ Prio Mastercard (svart), då borde man få 500 + 1000 + 500 + 300 + 150 = 2450 nivågrundande poäng.
 

gdaily

Medlem
Jag tog ytterligare en sväng förbi Märsta på väg hem från jobbet igår (var återigen alltså på själva tåget), och provade båda kampanjerna. De verkade fungera tillsammans. Fick 500p (pga 1 klass) + 300p (pga ombokningsbar), alla nivåpoäng. Den senare kampanjen heter tydligen "Stjärnhimlen". Flummigt.
Nu börjar det ju nästan gå ihop sig ekonomiskt... 800 poäng = 40 kr värde, ska kika om man hittar något lämpligt i morgon.
 

gdaily

Medlem
Nu börjar det ju nästan gå ihop sig ekonomiskt... 800 poäng = 40 kr värde, ska kika om man hittar något lämpligt i morgon.
Det blev två Örebroturer á 50 kr, hittade inget billigare. Förlorar en tia i "rent värde", men det kan det vara värt för att skrapa ihop lite nivåpoäng med, får sedan hoppas på något liknande Säterrunnen så man kan klara svart i år igen.
 

silwer

Medlem
Om man tittar på 300p-kampanjen så gäller ju den för obegränsat antal resor. Där kan man ju även åka 2 klass. Och det verkar som att den gäller till början av mars. Linjerna Örebro C - Örebro S samt Stockholm C - Flemingsberg har ett någorlunda fast pris på 41 kr för ombokningsbar/återbetalningsbar 2 klass, så om man åker 74 enkelresor på dessa sträckor kommer man upp i svart. Detta till en total kostnad av 3034 kr. Kanske inte jättevärt att gå från 0 till 25000 p på detta vis, men om man har några tusen poäng kvar kan det ju vara värt att ta spöktåget ett par gånger!

Själv beräknar jag att det kommer fattas 4-5000p för svart i år, så jag kommer nog göra några spökresor i Örebrotrakten. Nån sväng kanske det blir till Säter också, det var ju ett tag sen man var "där".

:)
 

JWD

Medlem
Det verkar som att snabbtågskampanjen mellan Sthlm-GBG endast ger 1000 extrapoäng om man redan har tjänat in 10.000. Så jag blev snuvad på kakan, men det löser sig nog efter helgen när jag har kommit hem och har tid och lust att ringa.

Någon mer som reste med 11:48 tåget mellan Säter-Borlänge idag? Vi blev tydligen drygt 2h 40min försenade pga en polisinsats mellan Sthlm C och Uppsala C. Så 344 poäng och 55 kr tillbaks i resecheckar. Någon av er som är intresserad av ett reserepotage från sträckan? :D
 
Toppen