Senaste nytt

Kameror på resor

ESSA

Medlem
Vad går drönaren på ifall man redan har go pro att montera?
För 10.000:- måste väl vara inkl någon slags kamera?
 

karho

Medlem
Jag tar de flesta resebilder med iPhone 5 som är med överallt, men får nog inse att i jakten på den perfekta reserapporten behövs bättre bilder, så jag ska anstänga mig att damma av Canon 30D som står övergiven hemma i bokhyllan för kommande resor.
 

Unicornone

Medlem
Jag gav upp min EOS 7D + allsköns objektiv när jag fick gliringar på MH för att mitt handbagage vägde 14,2 kg... Det var kameraväskan, hade inte tänkt på det innan men då så började kvarnen mala. Kör numera med Sony NEX7 och iPhone 5.Något lättare packning är det ju.
Med rätt ljusförhållanden så är det som Ågehäll säger om ajfånen, den tar löjligt bra bilder. Har tom blåst upp några i A3-storlek utan problem.
 

ollek

Medlem
När jag flyger i jobbet blir det en Think Tank Airport Takeoff som handbagage med Nikon D4, D800, 24-70, 70-200, 35 1.4, 50 1.4, lite blixtar och annan kringutrustning + en MacBook pro. Fick skeptiska blickar när väskan vägdes för första gången på väg hem från Örnsköldsvik i förra veckan så klockade den in på 18kg.

När det är privat så blir det lättare. Oftast d800 med en 35a eller bara iPhone.
 
Toppen