Senaste nytt

Kameror på resor

sodaboy

Medlem
Nikon D4/D800 + 35/1,4 el 50/1,4 om jag är på det humöret. Allt som oftast blir det Iphonen. Har sneglat lite på Sony RX100 II. Blir nog en sån framöver. Liten och smidig med grym bildkvalité. Också sugen på Sony RX1. Mindre sugen på priset dock.
 

agehall

Medlem
Well, det var ju inte tänkt som flame bait, utan jag vill minnas jag läste ovan att @ESSA hade en Canon. Men hur som, är det samma med Nikons "fingluggar" vad gäller garanti?

Vad jag kommer ihåg är det bara när man köper gråimport-gluggar man får problem. Husen däremot har inte WW-garanti av någon anledning.

Jag som innan har tyckt att du är vettig. Jag måste ju helt ändra uppfattning nu, Nikon framför Canon? Det är ju lika befängt som Atari skulle vara bättre än Amiga!

Fast det är ju inte sant. Alla vet ju att Amiga är den bästa datorn, ever.
 

Najk

Medlem
Ja. Ju dyrare glugg desto mer skillnad blir det dessutom. Kika på bhphoto.com så får du bra riktmärken.

Kan även rekommendera ett besök där. Det fick t.o.m mig som inte är intresserad av kameror att bli grymt imponerad. Ett sjukt utbud och logistiken i affären med tranportband kors och tvärs får ju tekniknörd att gå ner i spagat.
 

tob

Medlem
Canon G1X som jag köpte när min systemkamera blev stulen. Eftersom jag ändå oftast inte orkade ta med systemkameran valde jag att skaffa en smidigare kamera istället. Är helnöjd.
Fodralet till den köpte jag på B&H.. :)
 

RonnieK

Medlem
ESSA: En bra sak att veta också är att om du köper en Canon "rödringsglugg" så är det internationell garanti på dem. Det är det inte på de vanliga canongluggarna. Iaf var det så förr, har inte handlat på ett tag. När du är i New York så ska du passa på att gå till B&H Photo som agehall tipsar om. Det är en upplevelse bara att vara där.

Canon har slutat upp med världsgaranti sedan några år tillbaka tyvärr. Numera har man att välja på världsdelsgaranti eller lokal garanti i det land man köper om man väljer grå-import.
 
K

KavlingeDude

Guest
Den hade jag missat! Coolt - måste nog köpa en Phantom 2 med upphängning för GoPro3+ black edition ;-)

(ibland kan även jag köpa leksaker...)

Om du nu skall köpa en så köp en silver istället för black..
Blacken är för buggig nu då de inte har lyckats med 4k ihop med Umberella chipet.
 

Bamsefar

Medlem
Om du nu skall köpa en så köp en silver istället för black..
Blacken är för buggig nu då de inte har lyckats med 4k ihop med Umberella chipet.

Tackar! Kanske får välja en av deras egna med inbyggd kamera - dessvärre är den inte fullt upphängd som GoPro kameran men det blir ju lite billigare iallafall.......!
 
Toppen