Senaste nytt

Kameror på resor

Gralq

Medlem
När jag ser alla snygga bilder på flygplan, mat, lounger och resmål så blir jag lite nyfiken på vad för/hur mycket kamerautrustning folk flyger med egentligen? =)

Kör ni på mobil, kompakt, systemkamera eller något annat skoj?
 
Jag har alltid med min Canon 7D på mina resor. Dock reser jag oftast privat så då vill man ju dokumentera. Annars kör jag också på min telefon Sony Experia Z1.

Objektiv till systemkameran är ett billigt sigma 18-200mm.
 

ACervin

Medlem
Sista 2 åren har jag alltid haft med mig min Sony RX-100. Skarp och kompakt. Ljusstyrka 1,8 i vidvinkelläget. RAW filer om man så önskar. Får nog mer fototid än "finkameran" Nikon D600.
 

Jonas C

Medlem
Har slutat ta med mig kameraväskan på resor då det blir för mycket att bära på. Använder en D7000 + 10-24mm objektiv som jag bär i min murse. Alltid nära till hands då väskan ligger på golvet och jag slipper störa min stolsgranne.
 

Gralq

Medlem
Lite blandat än så länge då. =)

Men skoj att några av er orkar släpa med systemkameran. De är ju tyvärr allt annat än smidiga.
 

agehall

Medlem
För mig beror det på. Har jag möjlighet tar jag gärna med mig min D300s, men sedan jag fick min iPhone 5s så har jag även insett att den tar löjligt bra bilder, iaf för web-bruk, så incitamentet att ta med stora kameran har minskat.
 

David

Medlem
Har oftast med mig min Canon 7D med ett 24-105-objektiv. Ibland åker ett 10-22 och ett 70-300 också med beroende på vad för resa det är, i det senare fallet blir det stora kameraväskan annars en enkel axelväska. Under själva transporten till destinationen blir det dock tyvärr lite för ofta så att jag tar korten med min iPhone snarare än att ta upp systemkameran.
 
Äger en Canon EOS 60D med en uppsättning objektiv, som jag är pinsamt dålig på att bära med mig. Numera använder jag nästan bara min iPhone 5 för att plåta när jag är på resande fot, men går i funderingar på att köpa en bra kompaktkamera.
 
Toppen