Senaste nytt

Kalmar Kommun och lokala näringslivet går ihop i ny utrikeslinje från Kalmar

Jacob

Medlem
Eftersom det är Tegel flygplatsen som används i Berlin är Ryanair uteslutet.

En möjlighet är att det kort och gott blir Kalmarflyg som tar linjen. Valet av Berlin som destination innebär att transferpassagerare kanske inte är högsta prioritet, då hade man förmodligen valt någon annan tysk flygplats som Frankfurt eller München.
 

MarcusC

Medlem
Jag tror som Jacob på Kalmarflyg. Visserligen har ju AirBerlin Dash400 som de väl bl a flyger på Visby med, men jag tror mer på något lokalt.
 
Jag tror som Jacob på Kalmarflyg. Visserligen har ju AirBerlin Dash400 som de väl bl a flyger på Visby med, men jag tror mer på något lokalt.

Ja, det känns ju rätt troligt. Lite som när Blekingeflyg har flugit charter till div destinationer i centraleuropa. Fast denna gången lite mer ordnat. Frågan är ju bara om de har underlag för två avgångar dagligen sex dagar i veckan. Jag är tveksam. KLR är ju inte direkt någon av Sveriges större flygplatser.

Är för övrigt Foursquare mayor på KLR, efter tre incheck runt påsk och en mellan jul/nyår. Det talar väl iaf lite om hur lite trafik det är på KLR?
 

MarcusC

Medlem
AirBerlin med flera brukar väl inte nappa på denna typen av linjer heller ? De vill väl hellre lansera själva och utifrån sina egna bedömingar etc ?
 
Toppen