Kalmar flygplats byter namn till Kalmar Öland Airport

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 3 Februari 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

För att förtydliga att flygplatsen representerar hela regionen kommer flygplatsen inom kort byta namn till "Kalmar Öland Airport". Samtidigt får flygplatsen en ny logo samt en ny färguppsättning som kommer finnas på allt grafiskt material kring flygplatsen.

Så här ser nya loggan och grafiska designen ut, framtagna av reklambyrån Kreations designateljé.
    Ny logo till Kalmar Öland Airport | Kreation Reklambyrå

1 person likes this.
  2. Lite som Åre/Östersund Airport som förkortas "Åre" på SAS sida för "mina bokningar". Jag retar min fru för det varje gång vi bokar, alltid lika kul :)

1 person likes this.
  3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja nu jävlar blir det rush till Kalmar Öland Airport

2 personer gillar detta.
  4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då kanske det blir Köland?

5. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästan lika löjligt som när min kära hemstad bytte namn på Växjö Flygplats till Smaland Airport. =)

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Åker till KLR på fredag, så då får jag tillfälle att se den nya loggan på nära håll ... :)

7. Jacob

Jacob Medlem

8. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en rätt smart ändring.
    Det är ju inte alls långt till Öland...
    Att däremot kalla det Stockholm Västerås Airport känns lite fel, men det är en annan diskussion.

9. Tycker att det är smart, marknadsföringmässigt... Då det inte finns en kommersiell flygplats på Öland, så tycker jag inte heller att man lurar någon.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!