Senaste nytt

Kall mat på SAS GO IC

Jay

Medlem
När jag flög Stockholm - New York på SK903 5 maj så serverades en lunch.... denna skulle vara varm men flera fick måltiden kall varpå många sa till, varav jag var en av dessa. Vi fick nya måltider som var uppvärmda. Detta berodde på att dom inte värmt maten ordentligt, kan detta vara problemet här eller serverades det kallskuret och en macka bara?
Nope, kallskuret. Aviserades även i högtalarna så tror inte det var fallet denna gång.
 

Jay

Medlem
Kan tilläggas att jag skrev till custommer care. De erbjöd totalt 3000 EbPoäng för detta med kall mat samt trasig IFE. Känns mest som ett dåligt skämt eller är det jag som har orimliga förväntningar på kompensation?
 

nota bene

Medlem
Det är ju löjligt med 3000 poäng i kompensation - för IFE:n skulle jag gärna ta det (jag har ändå alltid min laptop till det), men för att maten inte lever upp till det SAS lovar att leverera (varm måltid i Go), är det en löjlig kompensation.
 

AABack2ARN

Medlem
Att servera kall mat på en långflygning känns som sagt otroligt fattigt, även om en bra kallskuren måltid kan slå en dålig varm måltid.

Det som förundrar mig är att detta inte verkar vara en engångsföreteelse och @Jay råkade ut för detta "för någon månad sedan". Det är ganska många som reser fram och tillbaka med SAS till bland annat New York som hänger på detta forum. Är det verkligen så illa att ingen av oss reser i ekonomiklass? För jag tycker vi borde sett både ett och annat inlägg om detta.

Eller skedde det bara på några få flygningar?
 

johhenrik

Medlem
Att servera kall mat på en långflygning känns som sagt otroligt fattigt, även om en bra kallskuren måltid kan slå en dålig varm måltid.

Det som förundrar mig är att detta inte verkar vara en engångsföreteelse och @Jay råkade ut för detta "för någon månad sedan". Det är ganska många som reser fram och tillbaka med SAS till bland annat New York som hänger på detta forum. Är det verkligen så illa att ingen av oss reser i ekonomiklass? För jag tycker vi borde sett både ett och annat inlägg om detta.

Eller skedde det bara på några få flygningar?
Läs post #5 i denna tråden.
 

Artur

Medlem
Tycker det är mycket synd att det går i denna riktning, SAS blir mer likt ett low-cost bolag för varje dag som går.. Nu kanske detta bara är något tillfälligt.. men att det blivit sämre råder det ju ingen tvivel om.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johan Hbg

Medlem
Tycker det är mycket synd att det går i denna riktning, SAS blir mer likt ett low-cost bolag för varje dag som går.. Nu kanske detta bara är något tillfälligt.. men att det blivit sämre råder det ju ingen tvivel om.
Helt enig, hoppas nu den varma maten kommer tillbaka snarast, som nämns ovan.
 
Toppen