Kabinväska för fotonörd

Diskussion i 'Övrigt' startad av chazzie, 23 September 2015.

1. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vänder mig nu till den samlade expertisen på BC.se med Eder djupa kunskap och erfarenhet som medvetna och rutinerade resenärer!

Jag funderar på att byta ut min DÖRR-ryggsäck som jag använder som handbagage till något som jag kan dra på hjul och som erbjuder adekvat skydd för en systemkamera, ett teleobjektiv, ett vidvinkel och lite mer lull-lull som blixt. Vidare behövs lite plats för en dator/platta och självklart Bose-hörlurarna.

Är det någon som har något förslag på vad jag ska kika på för typ av väskor?

2. Thornado

Thornado Medlem

3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag personligen törs inte ha kameran i en väska som jag rullar pga alla vibrationer.

agehall och chazzie gillar detta.
  4. Christian R

Christian R DYKWIA

Lowepro. Naturligvis uden hjul. Alternativt behold din nuværende...

Agö gillar detta.
  5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God tanke, hade faktiskt inte tänkt så långt! Om vi stryker det kravet och funderar på någon form av hård väska, har vi några fiffiga förslag eller har jag redan den optimala resekamraten? :p

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska du verkligen ha en hård väska? I såfall är väl Pelican det du ska titta på. Men jag föredrar nog en vettig ryggsäck till mina prylar.

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte inte avyttra ryggsäcken utan jag vill ha denna som ett alternativ.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Isåfall är det Pelican du ska titta på imho. De fotografer jag känner och som reser, kör med sådana av varierande storlekar.

9. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har kikat lite och gillar dem skarpt, andra fördelar som vattentät mm. är trevligt vid annat bruk också. De är inte gratis men inte hutlöst dyrt heller för en fly-size.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!