Senaste nytt

Københavns lufthavn - verdens bedste café- og restaurantudvalg?

Agö

Medlem
Nu tycker jag inte att det framgick helt tydligt utifrån vilka kriterier man gör bedömningen, men så som jag förstod titeln på priset så var det bäst UTBUD. Det behöver inte nödvändigtvis innebära att man hittar restaurangerna i White guide, Guide Michelin eller liknande. Som jag tolkar utbud så är det också variation, någonting för alla. Där är min uppfattning helt klart att CPH kan höra hemma i toppen på den listan.
Precis så. Här är kriterierna.

17. Airport Food & Beverage Offer of the Year

This much-coveted award will go to the airport company that judges believe provides the best overall F&B offer over the past year.

It encompasses all the key areas of airport food & beverage, and the winner should demonstrate what makes its offer stand out. This is likely to include service standards, brand offer, consumer insights, technology, staff management, marketing and promotional activities, along with evidence of financial success.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Att ett varumärke har flera restauranger betyder inte att alla restaurangerna är bra för det.

Utan att ha provat alla restauranger på Narita eller Hongkong så kan jag iaf säga både utbudet och de jag provat där tilltalar mig mer än på CPH.
Vilka restauranger på Narita är att rekommendera? Finns ett schysst sushiställe precis där SAS brukar avgå ifrån. Annars har jag dålig koll på vilka som är bra.
 

xtrem

Medlem
Vilka restauranger på Narita är att rekommendera? Finns ett schysst sushiställe precis där SAS brukar avgå ifrån. Annars har jag dålig koll på vilka som är bra.
Sushi Kyotatsu på T1 är ju grym. Sedan finns det en traditionell japansk restaurang innan säkerhetskontrollen om man gillar sånt.
Helt ok hamburgare på "xxxx Cafe & Bar" med utsikt över banorna. Men såklart, smaken är som baken, gillar man inte asiatisk mat så är det svårbedömt. Precis som om man inte tycker smörrebröd är mat ...:)
 
Toppen