Senaste nytt

Københavns lufthavn - verdens bedste café- og restaurantudvalg?

xtrem

Medlem
Utveckla gärna och exemplifiera gärna med en flygplats som är bättre på denna front.

De flesta stora flygplatser i Asien. LHR..

jag vänder gärna på det också, vilka restauranger är det som är bäst i världen på CPH?
 
Last edited:

Agö

Medlem
jag vänder gärna på det, vilka restauranger är det som är bäst i världen på CPH?
Låt oss ta listan och mina kommentarer kring restaurangerna.
  • Aamanns: lysande smörrebröd. Restaurangen i Øster Farimagsgade är omnämnd i Guide Michelin och White Guide.
  • Caviar House & Prunier: väldigt trevligt enligt min mening.
  • Gorm's: jag har inte ätit på filialen på Kastrup men besöker regelbundet restaurangen i Torvehallerne och på Magstraede. Utmärkt pizza.
  • Le Sommelier: helt OK mat, bra vinlista.
  • MASH: sämre på flygplatsen än i stan. Dock får jag en riktig restaurangkänsla här med vita dukar, riktiga bestick och inget stök utifrån samtidigt som man kan kika på plattan.
  • Yo!Sushi: ej testat.
Utöver detta finns ju standardutbudet med BK, Starbucks och Lagkagehuset.

Jag säger inte att det är gourmetklass på något av ställena men detta är bestsellers inne i stan och lyckas uppenbarligen attrahera folk även på flygplatsen. Därtill har Kastrup till och från pop-ups. Se t.ex. denna tråd: "POP-UP RESTAURANT – SMAG PÅ NORDEN", Kastrup, 20/8-29/9 2013 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har i vart fall inte något uppslag på någon flygplats som skulle ha ett bättre restaurangutbud. Men kom igen nu @xtrem , det var ju du som kallade det "mycket märkligt" så då bör du ju kunna jämföra detta.
 

xtrem

Medlem
Att ett varumärke har flera restauranger betyder inte att alla restaurangerna är bra för det.

Utan att ha provat alla restauranger på Narita eller Hongkong så kan jag iaf säga både utbudet och de jag provat där tilltalar mig mer än på CPH.
 

Agö

Medlem
Att ett varumärke har flera restauranger betyder inte att alla restaurangerna är bra för det.

Utan att ha provat alla restauranger på Narita eller Hongkong så kan jag iaf säga både utbudet och de jag provat där tilltalar mig mer än på CPH.
Kan du inte berätta om dina erfarenheter från restaurangerna på CPH. Vilken är dålig osv.? Jag utgår ifrån att du testat alla.
 
De flesta stora flygplatser i Asien. LHR..

jag vänder gärna på det också, vilka restauranger är det som är bäst i världen på CPH?

Det här med priser hit och dit är ju alltid väldigt subjektivt, skulle jag vilja påstå.

Nu tycker jag inte att det framgick helt tydligt utifrån vilka kriterier man gör bedömningen, men så som jag förstod titeln på priset så var det bäst UTBUD. Det behöver inte nödvändigtvis innebära att man hittar restaurangerna i White guide, Guide Michelin eller liknande. Som jag tolkar utbud så är det också variation, någonting för alla. Där är min uppfattning helt klart att CPH kan höra hemma i toppen på den listan. Men om det är plats 1,3 eller 5, det är kanske inte så noga och det är där subjektiviteten kommer in.

För övrigt så kan jag inte riktigt hålla med om att utbudet alltid är så fantastiskt i Asien, inte ens på de stora flygplatserna.

Till sist så får man inte glömma att matupplevelser inte enbart är kopplat till det som ligger på tallriken. Många av mina bästa matupplevelser har inte utspelat sig på gourmetkrogar utan varit en kombination av maten, omgivningen, sällskapet mm.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Agö

Medlem
Här är för övrigt de nominerade:

upload_2016-7-7_11-9-34.png
 
Toppen