København til Las Vegas: Lufthansa eller British Airways?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreaszan, 20 Oktober 2014.

1. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hei,

Første innlegg på forumet, etter å ha lest masse interessante innlegg over lang tid. Takk til alle som har bidratt!

Så til frågan:

Skal fly CPH-LAS t/r i April-15, og funderer på British Airways via LAX (for å få oppleve F-kabinen i 380'n) eller via SFO med Lufthansa. Både ender opp på ca DKK 30 t/r og det er vel egentlig fantastiske priser??

Fløy British Airways's F-kabin i september LHR-LAS t/r, og fikk NF på vei ut og OF på veien hjem. NF var bra. Ikke himmelsk, men bra. OF hjem var triste saker. Når jeg googler Lufthansas F ser det faktisk utrolig bra ut, men forstår at de har endel maskiner med gammel inredning og blokkert 8 av 16 seter.

Er det noen her som kan "share som light" ang Lufthansa's maskin-park og inredning, og hva synes dere er best? British Airways's 380 t/r eller Lufthansa's 380 ut og 747 hjem?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa F slår British Airways F alla dagar i veckan, så valet är enkelt imho.

3. Hej Andreaszan, välkommen till BusinessClass!

Vänligen undvik att använda förkortningar i rubriken i framtiden, det är inte tillåtet enligt forumregler.

Svar till din fråga: Jag skulle också välja Lufthansa First class före British Airways First class.

4. pep

pep Medlem

Jeg medgiver at denne pris er helt fantastisk! Jeg ville købe 10 biletter af begge flyselskaber for den pris. En almindelig economy er 150 gange dyrere...

5. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ops, et "k" forsvant visst der...men jeg har iallefall gjort slag i saken og bestilt med Lufthansa. Via SFO ut og IAH hjem så det ble A380 begge veier. Lufthansa får overlag høye karakterer på flatseats og British Airways har jeg allerede prøvd.

6. Aurora

Aurora Medlem

lufthansa.com/de/en/First-Class-Product
    "Would you like to find out before departure whether the latest Lufthansa First Class is available on the flight you have booked? With our enquiry service you can find this out very easily from as early as eight weeks before departure. Simply enter your flight number or your departure/destination airport here."

Mer info her: How to know whether your Lufthansa flight will feature the new first or business class cabins - One Mile at a Time

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!