Senaste nytt

Købe bil i Tyskland med American Express

Var det någon som visste Vart man kunde köpa bil på Amex?

Ev ska jag ta till Tyskland och köpa bil, någon som vet vad som gäller där?
 
Tyskland är ett stort land och bilhandlarna många, frågan är lite utav typen "hur långt är ett snöre". Om du är mer precis i din formulering tror jag att den blir lättare att besvara!
Ja i princip skulle jag vilja köpa en några år gammal x3 med AMEX från en etablerad och större bilfirma. Räcker det?
 

Stockholmer

Medlem
Jag har inga egna erfarenheter av att köpa bil med kreditkort, men har slagit lite på google.de och sett att det är (tekniskt) möjligt hos större bilhandlare, ett firmanamn kan jag tyvärr inte ge dig. Det är inte så att de blir överlyckliga, men de är glada över att sälja, så det gäller att fråga först. Mindre bilhandlare har oftast bara en kortterminal för "EC-kort" och inte Amex... Jag tror du redan vet om att de kortavgifter som bilhandlaren måste betala är pengar du kunde sparat på att förhandla ner priset, plus då valutaväxlingen som nämnts i ett tidigare inlägg... Men dina MR-poäng får du iallafall.
 

Elberto

Medlem
Precis som @Stockholmer skrev.

Jag är själv från Tyskland. Tyskland är tyvärr oftas inte så modernt som många tycker.
Jag lyckades knappt i Sverige att köpa bilar med Amex. En gång accepterade de endats Visa och MC. Den annan gång betalde ja via Amex och betalo.
Det var inte enkelt i Sverige, hur svårt ska det var i Tyskland då? ;-)
Lycka till iaf, kollar dock me de innan du åker hela vägen ner.
Om jag kan hjälpa till i form av prata med nån tysk som prata inte engelska, så skickar gärne PM till mig.
 
M

Monkey_Class

Guest
Kort och Tyskland i samma mening är en "oxymoron" som många har påtalat.
Cash is king när det gäller att köpa bil. Se ggr jag har handlat bil så går det 2 dagar oavsett. Mest för att du måste avregistrera bilen och de kontoren har sina egna öppettider.
Så tipset är att avsätt 2 dagar. Försök undvik torsdag/fredag då vissa kontor har stängt på fredagar. Kör en banköverföring och under tiden du väntar så kan du passa på och njuta av en god öl och mat. Väljer du en handlare nära trakterna runt nurburring sådan du ta en avstickare dit om du köper en sportbil (brukar bara vara de som lönar sig att ta in)
Köp bara av märkeshandlare.
 
Toppen