Senaste nytt

Köpte tavla för 1,5 miljarder - flyger gratis resten av livet

kexxcream

Medlem
Är inte hans problem att poängen går ut vid något givet datum (5 år för icke EBD hos eurobonus). Vad panikhandlar man om man har 100 000 000 Eurobonuspoäng kvar som går ut om en månad?

Han skulle kunna panikköpa 62 500 öl á 1600 eurobonuspoäng.

Rent spontant känns det som att han kan säga upp lägenheten och flytta in till Lufthansa F kabinen. Om han spenderar 195 000 poäng per dag så räcker det till 4 år och 2 månader. :D
 
Last edited:

jsn

Medlem
Hur stor blir butikens avgift till Amex?
Det är nyckelfrågan! Frågan är huruvida auktionshuset verkligen kommer tillåta honom att ta köpet på kortet, svenska bilhandlare tar ju inte kort när de säljer bilar... och talar vi ändå om en helt annan bollsport...
 

trekker

Medlem
Det är nyckelfrågan! Frågan är huruvida auktionshuset verkligen kommer tillåta honom att ta köpet på kortet, svenska bilhandlare tar ju inte kort när de säljer bilar... och talar vi ändå om en helt annan bollsport...
Har i UK brukar man kunna lagga ca £2000 pa AMEX, men det beror ju ocksa pa hur man forhandlar. Kanske gar att fa lagga mer ocksa, men oftast har man ju prutat sa pass mycket pa sjalva priset sa det inte vill bli av med mer provision.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

kexxcream

Medlem
Det är nyckelfrågan! Frågan är huruvida auktionshuset verkligen kommer tillåta honom att ta köpet på kortet, svenska bilhandlare tar ju inte kort när de säljer bilar... och talar vi ändå om en helt annan bollsport...

En del gör det men det är väldigt få. De flesta utfärdar dock fakturor och när jag köpte en V40 förra sommaren så bad jag just att betala till deras BG med Medmera. Efter ett par dagar kom poängen:

Screenshot 2015-11-08 22.23.54.png
 
A

Aurora

Guest
Når jag köpte bil ville inte Möller Bil ta noe annet enn VISA.... Irriterende.
 

Jimmie

Medlem
Det är nyckelfrågan! Frågan är huruvida auktionshuset verkligen kommer tillåta honom att ta köpet på kortet, svenska bilhandlare tar ju inte kort när de säljer bilar... och talar vi ändå om en helt annan bollsport...
Jag använde ett betalkort när jag köpte min nuvarande Audi och då snackade vi hundratusentals kronor.. Säljaren berättade glatt att han med en annan kund fått dra kortet ett 15-20 gånger på ett mindre belopp på grund av en gräns per köp på kortet som kunden använde.

Däremot att använda ett kreditkort är nog inte så uppskattat på grund av avgifterna, dock funderade jag på om han hade nekat mig om jag dragit fram ett SAS MC eller liknande.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

bnr

Medlem
Jag använde ett betalkort när jag köpte min nuvarande Audi och då snackade vi hundratusentals kronor.. Säljaren berättade glatt att han med en annan kund fått dra kortet ett 15-20 gånger på ett mindre belopp på grund av en gräns per köp på kortet som kunden använde.

Däremot att använda ett kreditkort är nog inte så uppskattat på grund av avgifterna, dock funderade jag på om han hade nekat mig om jag dragit fram ett SAS MC eller liknande.
Om det skulle vara jag så skulle jag kunna tänka mig att ta en del av avgiften på ett debit-kort bara för att få bonusen, t.ex. 500 KSEK spend ger 100 K EB med AmEx Elite, det är en F till Asien vars värde säkerligen är högre än vad avgiften ligger på.
 

jsn

Medlem
Når jag köpte bil ville inte Möller Bil ta noe annet enn VISA.... Irriterende.

Jag använde ett betalkort när jag köpte min nuvarande Audi och då snackade vi hundratusentals kronor.. Säljaren berättade glatt att han med en annan kund fått dra kortet ett 15-20 gånger på ett mindre belopp på grund av en gräns per köp på kortet som kunden använde.

Däremot att använda ett kreditkort är nog inte så uppskattat på grund av avgifterna, dock funderade jag på om han hade nekat mig om jag dragit fram ett SAS MC eller liknande.

Inte för att vara sån, men VW gör väl nästan vad som helst för att sälja bilar just nu... ;) Sorry, kunde inte låta bli :)
 
A

Aurora

Guest
Inte för att vara sån, men VW gör väl nästan vad som helst för att sälja bilar just nu... ;) Sorry, kunde inte låta bli :)

Kjøpte nok bilen før den tid, så går bare og venter på at jeg skal få penger eller noe spennende fra VW :)
Var ingen problemer for SAS EB MC å la meg betale 100k, i mitt tilfelle var det butikken som ikke lot meg betale. Tipper de ikke ville ha avgiftene.
 
Toppen