Köpt Turkish Airlines via Airtours

Diskussion i 'Star Alliance' startad av johisco, 2 December 2013.

1. johisco

johisco Medlem

Råkade bli så att jag köpte biljetter ARN-DXB via Airtours men undrar nu om ni tror att man får några perks med EBG? Kan man använda lounge i Istanbul? Får man några poäng? Poäng kan jag vara utan egentligen men hade varit trevligt med lounge i alla fall...

Har förstått att det inte är en helt vanlig biljett då när jag lägger in bokningsnumret på Turkish hemsida så får jag upp inte bara mig men andra passagerare också.

Någon som har någon erfarenhet?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öh, har de sålt dig en plats i en gruppbokning eller liknande måntro?

Det är omöjligt att säga om du får poäng eller inte, men du borde ha tillgång till loungen. Men varför i hela fridens namn krånglar du till det och drar in en resebyrå? Så mycket kan du väl inte ha sparat på det?

3. johisco

johisco Medlem

Jag vet, idiotiskt såklart. Men det gick inte att hitta en enda biljett under 7000 och när Airtours hade flygbiljetter för endast drygt 5000 så spar vi tillsammans 4000 som vi tänkte att vi skulle lägga på roligare hotell....

Ja så är det säkerligen, de har nog sålt platser som de har i en gruppbokning. Därav att jag får upp alla i gruppens namn när jag slår in bokningsnumret på Turkish sida.

Men då hoppas jag på att vi får tillgång till Lounge då! Poäng kan jag vara utan. Fast track på Arlanda kan man ju också verkligen både ha och vara utan, den är ju kass.

4. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästan garanterat en gruppbokning. Hade samma erfarenhet när jag åkte på konferens med jobbet. Fick upp en massa kollegors namn och önskemål....lounge var inga problem när jag åkte. Dock inte några poäng.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!