Senaste nytt

Köpt business för 27 000, pengar har dragits men ingen biljett registrerad

palmen

Moderator
Pengarna har lämnat mitt konto, inte reserverats. När man gör en "Bankbetalning" är det precis som att skicka pengar till vilket bankkonto som helst, så fort pengarna skickats är det mottagaren som bestämmer vad som ska hända med dom.

På kundtjänst har dom inga som helst befogenheter. Det dom kan göra är föra vidare det jag sagt till någon annan som hanterar sådana ärenden. Det var det som hände, dom ringde när jag väntade och efter en stund meddelade dom att dom talat med SAS Refund som inte visste. Och om pengarna inte nått mig inom fem arbetsdagar skulle jag höra av mig igen och så skulle dom "försöka se vad som hänt"..

Hade det handlat om 10 lax hade jag varit okej med det, det går att vänta på att få tillbaka dom. Men 27x2 har jag inte råd med..
OK, aldrig använt bankbetalning men då vet jag hur det fungerar nu.
Jäkligt knepig sits helt klart men det borde vara sas som är din part här.
 
Och de kan inte bara ställa ut biljetten till dig istället? Det låter ju som det mest pragmatiska de kan göra just nu.

Dom kan inte koppla pengarna till en bokning då bokningen inte fungerade. Det hindrar däremot inte deras bank från att ta emot pengar. Men på kundtjänst hanterar dom inte sådana här ärenden utan dom skickar det vidare till någon utan telefon
 

mha321

Medlem
Pengarna har lämnat mitt konto, inte reserverats. När man gör en "Bankbetalning" är det precis som att skicka pengar till vilket bankkonto som helst, så fort pengarna skickats är det mottagaren som bestämmer vad som ska hända med dom.

Precis. Konceptet med reservering finns inte i dessa betalningar.

Och de kan inte bara ställa ut biljetten till dig istället? Det låter ju som det mest pragmatiska de kan göra just nu.

Men de har ju (enligt dem) inte fått betalt. Och man kan ju knappast få en biljett uställd bara genom att hävda att man har betalat, utan underlag.

Jag utgår ifrån att @Olle_KHjertén inte har t.ex. skärmdumpar från processen? Det brukar man ju inte spara eftersom man förutsätter att det ska fungera....
 

maswan

Medlem
Men de har ju (enligt dem) inte fått betalt. Och man kan ju knappast få en biljett uställd bara genom att hävda att man har betalat, utan underlag.

Jag utgår ifrån att @Olle_KHjertén inte har t.ex. skärmdumpar från processen? Det brukar man ju inte spara eftersom man förutsätter att det ska fungera....

Kanske man kan få ut ett sådant underlag från bankens kundtjänst i efterhand? De borde ju kunna bistå med dokumentation på att pengarna gick till en viss destination vid ett visst klockslag etc, tycker jag.
 
Men de har ju (enligt dem) inte fått betalt. Och man kan ju knappast få en biljett uställd bara genom att hävda att man har betalat, utan underlag.
Jo de har ju fått betalt, bara det att de inte kan koppla det till en bokning antar jag. Och de borde ju rimligtvis kunna ställa ut en biljett. De kan ju alltid annullera efter ett tag om de nu efter utredning har visat sig att de inte fått betalt eller dylikt. Som de agerar just nu så hamnar ju kunden i kläm på grund av deras usla webbsida, och det är inte särskilt snyggt agerat av dem.
 
  • Gilla
Reactions: obs
Har du bett om att få tala med någon chef?

Jag får pröva det imorgon. Men dom som tar emot samtalen på kundtjänst har typ inga befogenheter och idag sa en av dom till mig att på hans call center finns det inga hierarkier. Vilket säkert är sant men också BS, såklart det finns en chef liksom...

Jo de har ju fått betalt, bara det att de inte kan koppla det till en bokning antar jag. Och de borde ju rimligtvis kunna ställa ut en biljett. De kan ju alltid annullera efter ett tag om de nu efter utredning har visat sig att de inte fått betalt eller dylikt. Som de agerar just nu så hamnar ju kunden i kläm på grund av deras usla webbsida, och det är inte särskilt snyggt agerat av dem.

Ja den är verkligen dålig. Men det tycker jag om BAs också. Fan vad arg jag blir på flygbolag
 
Du råkar inte vara guld eller diamant hos SAS? På guld/diamant-servicen brukar de för det mesta vara snabba på att både svara och lösa saker. Men just nu verkar de ha längre svarstider än normalt dock.
 
Toppen