Senaste nytt

Köper du en bättre sittplats på planet?

fcx

Medlem
Fick en chans att prova KLM:s Economy comfort stol ARN-AMS (c:a två timmar) helt gratis, uppgraderad efter takeoff. 4" extra benutrymme. Kostar normalt 10€, och efter att ha fått prova så måste jag säga att jag förmodligen skulle betala den ringa summan för att få en sådan plats igen.
 

obs

Medlem
Hvis det giver ekstra benplads, betaler jeg gerne en mindre ekstra pris, afhængig af rejsens længde. Men ellers ikke.
 

JonW

Medlem
Tja, jag har haft som strategi ett tag att boka fönsterplatser där gångplatsen redan är förbokad. Och det har slagit mycket väl ut, ofta blir mittplatsen ledig även om planet är i stort sett fullt.
Igår funkade det t o m på plats 1A på DY ARN-AMS. För en ynka hundralapp hade jag alltså uppgraderat mig till en komfort högre än de flesta stolar i legacy carriers s/h business class.
Sen la jag på drygt en hundring till för en GT och nåt ätbart. Mycket mer hade jag inte hunnit konsumera i en riktig C-kabin heller.
Så snacka om prisvärt!
 

Stefan62

Medlem
Jag skulle helt klart betala för en plats långt fram och vid gången samt om det finns möjlighet till seat-block - självklart finns det en gräns för vad man kan betala. De få gånger jag åkt Norwegian inom Norden så har jag köpt "min" plats!.
 

Sofia

Medlem
Jo men jo, så lite som 100 spänningar skulle nog jag också betala. Håller med simon_says, jag gillar ICKE att sitta långt bak i planet. Varför vet jag inte riktigt men jag är dålig på att ligga längre bak i en bilkö också ;)
 

Johannes

Medlem
Köpte exit row på FR nu i maj, det gör att man klarar av turen, nu har de tydligen dock helt slutat med free seating, när skall TF sluta med detta otyg? (lite off topic sorry)
 
Toppen