Senaste nytt

Köper du en bättre sittplats på planet?

Jag har ingen status med Oneworld. Köpte plats 2D på morgondagens flight hem från Berlin, Jacob kallar mig galen. Vad tycker ni - är det värt 100kr?

(Jacob betalar 25000kr om året för att ha status med Oneworld och får samma förmån "gratis") ;)

Skärmavbild 2014-03-04 kl. 14.39.38.jpg
 

jumbooze

Medlem
Som temporär lösning skulle du väl kunna statusmatcha till Air Berlin? Men det kanske inte går igenom tills imorgon :D
 

palmen

Moderator
Vissa flygningar gör jag det på där jag verkligen vill ha en specifik plats.
Har betalat för det på economy-flight Sydney-Rarotonga samt nattflighten tillbaka Rarotonga-Auckland. Betalade för bättre benutrymme, kostade 20$ totalt. Väl investerade pengar i min mening.

På nattflygningar i economy så vill jag ha fönsterplats för att kunna luta mig mot väggen, det skulle jag också kunna betala för.
 

agehall

Medlem
Du är galen Martin, men det var väl ingen nyhet.. ;)

Jag betalar i princip aldrig för seating. Det är inte värt det. Som exempel kan ju nämnas nyligen när jag skulle flyga LAS-ORD och var lite sent ute. F var i princip slutsålt och skulle ha kostat hemska summor, så det fick helt enkelt bli längst bak i kärran. Jag hade möjlighet att köpa någon slags preferred seating, längre fram, men vad gör det för skillnad när det fortfarande kommer att vara trångt och jävligt. Så det blev näst sista raden istället för att punga ut $100 extra för ingenting.

Att betala för att på olika sätt få status är dock en annan femma - det gör jag gärna. Prag igen någon..? ;)
 

Jakob K

Medlem
Du är galen Martin, men det var väl ingen nyhet.. ;)

Jag betalar i princip aldrig för seating. Det är inte värt det. Som exempel kan ju nämnas nyligen när jag skulle flyga LAS-ORD och var lite sent ute. F var i princip slutsålt och skulle ha kostat hemska summor, så det fick helt enkelt bli längst bak i kärran. Jag hade möjlighet att köpa någon slags preferred seating, längre fram, men vad gör det för skillnad när det fortfarande kommer att vara trångt och jävligt. Så det blev näst sista raden istället för att punga ut $100 extra för ingenting.

Att betala för att på olika sätt få status är dock en annan femma - det gör jag gärna. Prag igen någon..? ;)

Jo men Prag var ju tokbilligt jämfört med den påstådda kosten för OneWorld-status ovan :)
 

johhenrik

Medlem
Om priset är rätt så betalar jag om jag inte har status. Mitt maxtak är väl runt 500-1000kr beroende på flyglängd skulle jag tro. Jag har köpt eco+ på UA. Det kostade $19, så det tyckte jag var helt okej för lite mer utrymme och rad 9 istället för längre bak. Jag har betalat för exit row på KLM. Kostade ett par hundra också, vilket jag tyckte var helt okej för ARN-AMS-NCE i det fallet.

Så nej, jag tycker inte du var korkad. Allt är ju relativt. Ibland vill man säkra platsen, ibland kvittar det.
 
Toppen