Köper du en bättre sittplats på planet?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Martin Björnström, 4 Mars 2014.

1. Jag har ingen status med Oneworld. Köpte plats 2D på morgondagens flight hem från Berlin, Jacob kallar mig galen. Vad tycker ni - är det värt 100kr?

(Jacob betalar 25000kr om året för att ha status med Oneworld och får samma förmån "gratis") ;)

Skärmavbild 2014-03-04 kl. 14.39.38.jpg

4 personer gillar detta.
  2. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sämre saker kan man lägga en hundring på ;) Kan man betala för statusen?

1 person likes this.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som temporär lösning skulle du väl kunna statusmatcha till Air Berlin? Men det kanske inte går igenom tills imorgon :D

1 person likes this.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte för en vanlig stol. Då ska man ha större pitch eller ledigt mittensäte.

2 personer gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa flygningar gör jag det på där jag verkligen vill ha en specifik plats.
    Har betalat för det på economy-flight Sydney-Rarotonga samt nattflighten tillbaka Rarotonga-Auckland. Betalade för bättre benutrymme, kostade 20$ totalt. Väl investerade pengar i min mening.

På nattflygningar i economy så vill jag ha fönsterplats för att kunna luta mig mot väggen, det skulle jag också kunna betala för.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du är galen Martin, men det var väl ingen nyhet.. ;)

Jag betalar i princip aldrig för seating. Det är inte värt det. Som exempel kan ju nämnas nyligen när jag skulle flyga LAS-ORD och var lite sent ute. F var i princip slutsålt och skulle ha kostat hemska summor, så det fick helt enkelt bli längst bak i kärran. Jag hade möjlighet att köpa någon slags preferred seating, längre fram, men vad gör det för skillnad när det fortfarande kommer att vara trångt och jävligt. Så det blev näst sista raden istället för att punga ut $100 extra för ingenting.

Att betala för att på olika sätt få status är dock en annan femma - det gör jag gärna. Prag igen någon..? ;)

5 personer gillar detta.
  7. Jag har någon form av muskelsjukdom, det skakar i benen om jag inte sitter på rad 1 eller 2. Jättejobbigt. Klart värt 100kr att slippa. ;)

33 personer gillar detta.
  8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns inte det något högkostnadsskydd hos försäkringskassan?

1 person likes this.
  9. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo men Prag var ju tokbilligt jämfört med den påstådda kosten för OneWorld-status ovan :)

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om priset är rätt så betalar jag om jag inte har status. Mitt maxtak är väl runt 500-1000kr beroende på flyglängd skulle jag tro. Jag har köpt eco+ på UA. Det kostade $19, så det tyckte jag var helt okej för lite mer utrymme och rad 9 istället för längre bak. Jag har betalat för exit row på KLM. Kostade ett par hundra också, vilket jag tyckte var helt okej för ARN-AMS-NCE i det fallet.

Så nej, jag tycker inte du var korkad. Allt är ju relativt. Ibland vill man säkra platsen, ibland kvittar det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!