Senaste nytt

Köpenhamns flygplats får tummen upp!

Är alltså enda fördelen om man anländer med konventionellt tåg, att man slipper trängas med icke bagageincheckande metropassagerare?

Korrekt. För oss som är icke bagageincheckande metropassagerare blir detta utmärkt.
Den enda fördelen är en mycket bra fördel för det kan/kunde vara rejält trångt på golvet, vilket gör det trögt att komma fram när man har bråttom.
 

intuition

Medlem
Man kan vel blot tage elevatoren op til Metro-niveau og gå derfra?
Exakt!
Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser ut vid brofästet på metro-sidan, men det kan inte vara långt att gå från hissen till bron.

I hallen före bron finns förresten inchcekningsautomater för den som behöver ett boardingpass.
 

intuition

Medlem
Mm, trapporna går nog inte hela vägen upp till det planet, så det är "ovanpå" trappschaktet som gångbron startar. Hissarna går i schakt på ömse sidor om trappan, så de kommer upp bredvid brons start.
 

mha321

Medlem
Idag blev det dags att testa. Från längst bak i Metro till ingången till SAS FastTrack tog 2:30 utan att springa. Och behövde inte krocka med en enda person. Klart lyft från något som inte var dåligt förut heller

Ovanligt lång lö i fasttracken, så jag var inte i loungen förrän 4:45 efter att metron stannade. Vilket ändå är helt ok.

Så går det när man designar ett flygplatsflöde för att hjälpa resenären och inte bara fokuserar på butikerna. Se och lär, Swedavia, se och lär...
 

Kebalibre

Medlem
Idag blev det dags att testa. Från längst bak i Metro till ingången till SAS FastTrack tog 2:30 utan att springa. Och behövde inte krocka med en enda person. Klart lyft från något som inte var dåligt förut heller

Ovanligt lång lö i fasttracken, så jag var inte i loungen förrän 4:45 efter att metron stannade. Vilket ändå är helt ok.

Så går det när man designar ett flygplatsflöde för att hjälpa resenären och inte bara fokuserar på butikerna. Se och lär, Swedavia, se och lär...
Är nya bron över "incheckninghallen" klar nu?
 
Toppen