Senaste nytt

Köpenhamn-Washington maximera avios

ACervin

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Washington (egentligen Raleigh, North Carolina)
  3. När vill/behöver du resa ut? 1 januari 2015 ±1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? 8 maj 2015
  5. Hur länge vill du vara borta? se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? BA
  9. Vad är din budget? (per person) 12 000 per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Poäng och pris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Har förstått att stopover är svårt med BA och billiga businessbiljetter, men i idealfallet är Washington stopover i 2 dagar med slutdestination Raleigh. Men jag räknar med att hyra bil och köra från Washington till Raleigh.
Dottern skall ha en utbytestermin på University of North Carolina. Normalt pluggar hon i London och har skaffat sig en vana att åka med BA. Ibland på deras billiga businessbiljetter. Hon vill gärna nå BA silver. Hmm..., egentligen lite lyxigt för en student. Men jag förstår ambitionen som ni förstår. Eller är det smartare att försöka med Aegean och konvertera till SAS och Star. Då får man ju flerårig access till lounge. Jag tror knappast att dottern kan upprätthålla ett BA silver kort i längden.

1. Frågan är om man kan göra något mer än att flyga raka vägen utan att biljettpriset går i höjden för att maximera Avios?

2. Det dyker upp en hel del alternativ med Iberia när man söker på BAs hemsida. Skall man undvika det och hålla sig till BA metal?

2. Jag tänkte hänga med över till USA. Hade egentligen tänkt fortsätta till Australien västerut. Men BA priset på 4988 DKK enkel om man bokar ToR, rakar i höjden till 29 900 DKK om man verkligen bokar enkel. Så det blir väl att återvända över atlanten för en vanlig rutt österut. Några andra förslag??

Ursäkta att det blev lite rörigt, men tacksam för lite idéer och synpunkter innan bokning.
 

Senator

Moderator
Ok, bra utmaning.. Finns ingen stopover på OneWorld dealen, men här är den teoretiska rutten då jag inte har kollat via ExpertFlyer om LCY-JFK kör under tidsperioden...

CPH-HEL-LHR,LCY-JFK-BOS-DCA
40 + 80 + 210 + 60 + 60 = 450 x 2 med retur
Du kan sova över en natt i Helsingfors, en natt i London, en natt i New York, en natt i Boston

Upptäckte att det blir manual pricing med US Airways segement med


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
@Senator, tillader MPM at man flyver via Helsinki? Det er normalt ikke muligt ex-CPH

Men ellers må der findes priser der ligner dem til NYC - jeg er dog usikker på om Maximum Stay tillader 5 måneders ophold på ILRAP21.
 
Toppen