Köpenhamn-Washington maximera avios

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av ACervin, 14 November 2014.

  1. ACervin

    ACervin Medlem

    Ort:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
    1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
    2. Var är din destination? Washington (egentligen Raleigh, North Carolina)
    3. När vill/behöver du resa ut? 1 januari 2015 ±1 dag
    4. När vill/behöver du komma hem? 8 maj 2015
    5. Hur länge vill du vara borta? se ovan
    6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
    7. I vilken kabinklass? Business
    8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? BA
    9. Vad är din budget? (per person) 12 000 per person
    10. Vad är det viktigaste för dig? Poäng och pris
    11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Har förstått att stopover är svårt med BA och billiga businessbiljetter, men i idealfallet är Washington stopover i 2 dagar med slutdestination Raleigh. Men jag räknar med att hyra bil och köra från Washington till Raleigh.
    Dottern skall ha en utbytestermin på University of North Carolina. Normalt pluggar hon i London och har skaffat sig en vana att åka med British Airways. Ibland på deras billiga businessbiljetter. Hon vill gärna nå British Airways silver. Hmm..., egentligen lite lyxigt för en student. Men jag förstår ambitionen som ni förstår. Eller är det smartare att försöka med Aegean och konvertera till SAS och Star. Då får man ju flerårig access till lounge. Jag tror knappast att dottern kan upprätthålla ett British Airways silver kort i längden.

    1. Frågan är om man kan göra något mer än att flyga raka vägen utan att biljettpriset går i höjden för att maximera Avios?

    2. Det dyker upp en hel del alternativ med Iberia när man söker på BAs hemsida. Skall man undvika det och hålla sig till British Airways metal?

    2. Jag tänkte hänga med över till USA. Hade egentligen tänkt fortsätta till Australien västerut. Men British Airways priset på 4988 DKK enkel om man bokar ToR, rakar i höjden till 29 900 DKK om man verkligen bokar enkel. Så det blir väl att återvända över atlanten för en vanlig rutt österut. Några andra förslag??

    Ursäkta att det blev lite rörigt, men tacksam för lite idéer och synpunkter innan bokning.
     
  2. Ok, bra utmaning.. Finns ingen stopover på OneWorld dealen, men här är den teoretiska rutten då jag inte har kollat via ExpertFlyer om LCY-JFK kör under tidsperioden...

    CPH-HEL-LHR,LCY-JFK-BOS-DCA
    40 + 80 + 210 + 60 + 60 = 450 x 2 med retur
    Du kan sova över en natt i Helsingfors, en natt i London, en natt i New York, en natt i Boston

    Upptäckte att det blir manual pricing med US Airways segement med


    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
     
    ACervin gillar detta.
  3. Christian R

    Christian R DYKWIA

    @Senator, tillader MPM at man flyver via Helsinki? Det er normalt ikke muligt ex-CPH

    Men ellers må der findes priser der ligner dem til NYC - jeg er dog usikker på om Maximum Stay tillader 5 måneders ophold på ILRAP21.
     
    ACervin gillar detta.
  4. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    ACervin gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×