Senaste nytt

Köpenhamn till Fort Wayne med kort varsel

Griffin

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Cph
  2. Var är din destination? Fort Wayne, Indiana
  3. När vill/behöver du resa ut? 15 oktober, absolut senast 16 oktober, dock ej tidigare
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? Behöver 5 fulla arbetsdagar, således hemresa ca 21 oktober
  6. Hur många personer som skall resa? 3 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ej prio
  9. Vad är din budget? (per person) 15-25 000 per person, totalt inklusive anslutningar (ex. CPH-ORD-FWA, för en person)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Komfort ombord i den mån det är möjligt
    • Biljettpris
Ska med kort varsel på tjänsteresa till Fort Wayne, Indiana, med två kollegor. Prio är givetvis jobbet, och därmed en smidig och kort resa, med maximal möjlighet att göra ett bra jobb inom ramen för datum som anges ovan.

Hotelltips mottages tacksamt!
 

nissefalk

Medlem
Satt och kollade lite utan att komma fram till något riktigt bra då det oftast blir ca 60% dyrare att flyga till Fort Wayne mot att bara ta flyg till Chicago, det skulle sedan ta ca 3,5 timme att köra från Chicago.

Till Chicago hittar jag för ca 10,000 SEK med American Airlines, Swiss, Lufthansa eller Finnair ( Finnair flyget bokat genom aa.com blir 9,100)
byte i Helsingfors 1:40 på utvägen och 50 minuter på hemvägen.

Det bästa jag hittar med anslutning till Fort Wayne är ca 16,000 SEK, Premium Economy till Chicago blir en bit över 16,000 SEK minst.

Lycka till med bokningen, det är ju som sagt inte enkelt att hitta bra priser så nära på avgång.
 
Jag hade satsat på hyrbil från Detroit Metropolitan Airport istället, den flygplatsen ligger på rätt sida om stan (=mindre jobbig trafik att köra igenom) och det tar bara 2,5 timmar till Fort Wayne därifrån.
 

Griffin

Medlem
Antiklimax, resan blev inställd, eller rättare sagt uppskjuten till senare i sista stund. Det positiva är att jag nu har lite mer tid och möjligheter att undersöka färdväg!
 
Toppen