Senaste nytt

Köpenhamn - Seoul, bästa vägen dit?

bankb

Medlem
Det är 6 timmars flygning från SIN till ICN så jag tror de flesta tycker det är för lång omväg. Därmed inte sagt att det är något fel på dem alls.

Oj, så lång. Där ser man hur bra min asiatiska geografi är :) Man är ju säker på att man får flyga en WB flight iallafall ;)
 
Har aldrig bytt på PEK själv, men har hört mardrömsberättelser om immigration? Har du erfarenhet?

Immigrationen är inte så farlig. De gånger jag bytt i Peking, även för vidare resa till Taiwan och Hongkong, så svänger man av till vänster innan man kommer fram till immigrationen. Där visar man upp Boardingpass och pass. Därefter går man ner för trappan och kommer direkt till security kön. Där visar man återigen upp boardingpass och pass. Där kan det vara ganska långa köer ibland, men jag har aldrig väntat längre än 30 minuter, så det blir aldrig kris för att hinna med anslutningen. Det finns även tid för loungebesök. I security kön bör man dock vara uppmärksam på att varannan kö är längre än den andra även om de vid första anblicken ser lika långa ut. Det beror på att man låter security stationerna "överlappa" varandra. Om du själv har möjlighet att välja vilken kö du ställer dig i så försök lyfta blicken och titta bakom disken där passet och boarding pass kollas för att se om kön fortsätter en bit eller om väskscanningen börjar precis efter disken.
 
Last edited:

JohanA

Medlem
Helt rätt, det är ingen tvekan om att det är det smidigaste, och många gånger rätt billigt i C med Finnair.

Men det är just det där med att det inte är *A....
Vad som är smidigast är subjektivt. Det är väldigt smitidgt att åka Lufthansa via München eller Frankfurt.

Byte på PEK är för övrigt inga konstigheter. Man ska inte till immigration utan till transferdisken.
 
Toppen