Senaste nytt

Köpenhamn-Seoul alt Tokyo

Hej ska iväg på lite möten i Asien. Kommer vara i Seoul först sen flyga ner till Hong Kong och sedan till Tokyo där efter hem. Så tänkte se om någon är vet någon roligt/trevlig tur man kan göra?

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? 1. Seoul 2. Hong Kong 3. Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? Reser ut den 27 Augusti alt 26 Augusti
  • När vill/behöver du komma hem? 4 September alt 5 September
  • Hur länge vill du vara borta? 8-10 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Ekonomi, Premium ek alt Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? One world eller Star A
  • Vad är din budget? (per person) Totalt ~22000
  • Vad är det viktigaste för dig? Om One world så är miles viktigt då jag vill behålla Saphire kortet. Star A är väl bekvämt som gäller.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?Se ovan
Alltså är väldigt öppen för flyg förslag då allt jag sökt är T/R Köpenhamn-Seoul sedan enkel till Hong Kong och enkel Japan och tillbaka till Seoul. Hittat priser med Turkish för runt 19900 i business och runt 15000 i premium.
 

Dr. Miles

Expert
det var bra fråga....Vi säger SEK men kan tabort turen till Hong Kong om det blir problemför rolig tur alternativt tar jag bonus biljett till tokyo.
Om du kollar priser på ITA Matrix med avreseort Köpenhamn, ger den resultat i DKK om du inte har angett att priset ska vara i SEK.

Går det att ändra besöksordningen? Eller är det 1) Seoul, 2) Hong Kong, 3) Tokyo som gäller?
 
Om man lägger om det så får det bli flyga ut 29 alt 30 till Hong Kong sen vidare kvällen 1:a sep till Tokyo sen från Tokyo till Seoul den 4:e hem kanske 7:e alt 8:e
 

Dr. Miles

Expert
Om du hittar Turkish Airlines Business för ca 20.000 SEK inkl. skatter är det fortfarande OK pris.
Sedan behöver du att köa till ett par enkelbiljetter mellan de städerna förstås.
 
Toppen