Senaste nytt

Köpenhamn->San Cristobal, Cuzco->Köpenhamn (ev via Las Vegas)

Nej så mycket är inte riktigt aktuellt att betala.

Funderar lite nu på att kanske ta ett flyg till Miami 1-2 dagar tidigare än resten av resesällskapet och ansluta där. Då kan jag flyga British Airways till Miami (och hem från Vegas) och slipper att ha ångest i ett halvår över att åka amerikansk ekonomi-klass så långt i sträck...eller är det inte så dåligt som jag kommer ihåg?
 
Uuuuuuh Gick in på en resebyrå idag och försökte boka biljetter. Det gick inget vidare...

Hon hittade inte de biljetter jag hade hittat via ITA Matrix, är det normalt? Hittade visserligen ditresan så det blev hyfsat ok ändå (1500 kr dyrare än jag hittade).

Sen när jag försökte fixa min detour via Vegas gick det ännu sämre. Nästan 5k dyrare än jag hade hittat och sämre routing. När jag frågade om businessbiljett på enskilda sträckor så sa hon att det inte gick att boka så, i så fall var det business hela vägen som gäller (om inte IATA-biljett klart, men sjukt dyrt). Stämmer det...?

Provade att fråga om jag delade upp resan i en t/r CPH - USA och en t/r USA - sydamerika. Inte ens på CPH -> MIA, LAS -> CPH kunde jag flyga ekonomi dit och business hem utan att det skulle bli IATA-biljett (??).

På british airways hemsida kan jag ju boka ekonomi dit och business hem om jag söker t/r CPH - LAS t.ex. Men om jag söker open jaw ser jag inte den möjligheten...tips?
 
Toppen