Senaste nytt

Köpenhamn - Lima i ekonomiklass

agehall

Medlem
Jag har lite svårt att se hur det går ihop med ett biljettpris på under 5000kr från BCN med Swiss och LAN. Slår jag upp den rutten på ITA Matrix, så ser man att skatter och avgifter blir 4642kr. Det innebär att biljettpriset skulle vara under 400kr för en ToR BCN-LIM - skulle inte tro det.

OM det priset är bokningsbart, så är det troligen en misstake fare eller en oavsiktlig fuel dump. Jag skulle titta på priset och räkna bort allt utom YQ och se ifall det matchar ett baspris i ExpertFlyer.
 
Jag har lite svårt att se hur det går ihop med ett biljettpris på under 5000kr...
Du kan hitta den på www.flygresor.se, sök på BCN <-> LIM t ex den 11-27 april. När jag gjorde en testbokning kom jag ända till betalningssidan där det var dags att knappa in kortuppgifter och min erfarenhet säger att den går att boka eftersom det är 4 stycken OTAs med ungefär samma pris. Från Lissabon finns det flyg för bara några hundralappar mer samma datum. Därmed är det inte sagt att flygtiderna passar mig speciellt bra.
 

agehall

Medlem
Klart spännande - resebyråerna tar ut mycket lägre bränsletillägg än vad ITA Matrix visar. Jag tror inte denna fare är så speciell, men det verkar vara något skumt med YQ.

Skulle tippa på att det är en LX T eller L fare då baspriset stämmer rätt bra.
 

fmansson

Medlem
Jag har under flera år jobbat en del i Sydamerika och ska man hitta billiga biljetter ner dit så är utgångspunkt Spanien bra. Ofta billiga kampanjer, jag har vid flera tillfällen flugit med Avianca direkt till Bogota för under 5000kr T&R. Vill man resa billigt och kan tänka sig långa ställtider så är det definitivt ett alternativ.
 
Jag har under flera år jobbat en del i Sydamerika och ska man hitta billiga biljetter ner dit så är utgångspunkt Spanien bra. Ofta billiga kampanjer, jag har vid flera tillfällen flugit med Avianca direkt till Bogota för under 5000kr T&R. Vill man resa billigt och kan tänka sig långa ställtider så är det definitivt ett alternativ.
Har du någonsin fått 100% poängintjäning på dessa billiga biljetter?
 
Då var det bokat och färdigt. Jag valde positioneringsflyg till/från Barcelona så fick jag användning för lite BA Avios (som konverterades till Iberia Avois) som har legat och skräpat. Från Barcelona blir det Swiss till Sao Paolo och därifrån LAN till Lima. På Swiss-flygen blir det 100% intjäning till Aegean/Turkish på utresan och på hemresan blir det 50% till Aegean. Första LAN-flyget ger 100% till Air Berlin topbonus, den på hemresan fick en konstig bokningsklass, X. Lite mindre poängintjäning än jag hade hoppats på, men priset (knappt 6000 SEK och 6750 Avois) blev betydligt bättre än väntat. Eftersom jag vill kreditera till olika program lade jag inte in något frequent flyer nummer i min bokning utan jag vill efterregistrera istället. Är det någon som vet om man kommer in i loungerna i Barcelona, Zurich och Sao Paolo om man inte har sitt frequent flyer nummer inlagt i boarding passet? Räcker det att visa ett Aegean guldkort för att få komma in?
 

agehall

Medlem
Det bör inte vara några problem att komma in i loungerna så länge du visar ett giltigt kort ihop med ditt boardingpass. Det skadar inte att vara extra tydlig med att du INTE vill ha ditt FFP inlagt i bokningen, annars är det lätt hänt att någon "snäll" loungevakt fixar detta åt dig...
 
Toppen