[Köpenhamn Kastrup] fick lära mig den hårda vägen...

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Bryant, 3 Mars 2013.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde kanske ha vetat om detta, men det gjorde jag inte.

Jag blev av med min flaska sprit i transit på Kastrup. Tydligen fick man inte ha förseglade påsar när man kommer från en destination utanför EU.

Larv!

2. Jacob

Jacob Medlem

Johan67 gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte olika vilken flygplats man kommer från?

4. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för informationen, kan vara bra att ha koll på det.

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    [CPH] fick lära mig den hårda vägen...

Jag fick alternativet att gå landside. Men det var tre flighter som kom in samtidigt, Bangkok, Shanghai och London och jag orkade inte köa mer. Köpte en ny flaska på Kastrup.

6. Rotorman

Rotorman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För ordningens skull:

Det är väl ankomster med flyg som kommer från land som inte är med i Schengen? Jag åker ofta mellan Norge o Sverige via CPH. Norge är inte medlemmar i EU men dock Schengen. Inga problem med taxfree påsen där...

/Johan

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är om du kommer från ett tredje-land utanför EU och Schengen som du måste gå igenom ny säkerhetskontroll i CPH, inte riktigt non-Schengen då ex. UK inte är med i Schengen men ändå räknas som säkert.

Mvh
    /NotRyan

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick i 2008 checka in vinerna jag köpte i BKK då jag kom till ARN, trots att de var förseglade. De sa att det hade med hur de genomlyser handbagaget i BKK. Hade jag kommit direkt från SIN hade det varit grönt. (Hur 17 nu man kommer direkt till ARN från SIN :rolleyes:)

Eller så menade de att jag kunde handlat och åkt från SIN via BKK... Men det lät lite mysko just då.

9. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns vissa länder utanför schengen som det är ok att ha tax free flaskor i förseglade påsar från. Vet att Singapore, USA och Kroatien tillhör dessa

1 person likes this.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ganska säker på att även BKK tillhör dessa flygplatser som är betrodda. Detta kommer troligen av att det är så mycket chartertrafik dit.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!