Senaste nytt

[Köpenhamn Kastrup] fick lära mig den hårda vägen...

Bryant

Medlem
Borde kanske ha vetat om detta, men det gjorde jag inte.

Jag blev av med min flaska sprit i transit på Kastrup. Tydligen fick man inte ha förseglade påsar när man kommer från en destination utanför EU.

Larv!
 

Bryant

Medlem
[CPH] fick lära mig den hårda vägen...

Jag fick alternativet att gå landside. Men det var tre flighter som kom in samtidigt, Bangkok, Shanghai och London och jag orkade inte köa mer. Köpte en ny flaska på Kastrup.
 

Rotorman

Medlem
För ordningens skull:

Det är väl ankomster med flyg som kommer från land som inte är med i Schengen? Jag åker ofta mellan Norge o Sverige via CPH. Norge är inte medlemmar i EU men dock Schengen. Inga problem med taxfree påsen där...

/Johan
 

NotRyan

Medlem
För ordningens skull:

Det är väl ankomster med flyg som kommer från land som inte är med i Schengen? Jag åker ofta mellan Norge o Sverige via CPH. Norge är inte medlemmar i EU men dock Schengen. Inga problem med taxfree påsen där...

/Johan

Det är om du kommer från ett tredje-land utanför EU och Schengen som du måste gå igenom ny säkerhetskontroll i CPH, inte riktigt non-Schengen då ex. UK inte är med i Schengen men ändå räknas som säkert.

Mvh
/NotRyan
 

rob74

Medlem
Fick i 2008 checka in vinerna jag köpte i BKK då jag kom till ARN, trots att de var förseglade. De sa att det hade med hur de genomlyser handbagaget i BKK. Hade jag kommit direkt från SIN hade det varit grönt. (Hur 17 nu man kommer direkt till ARN från SIN :rolleyes:)

Eller så menade de att jag kunde handlat och åkt från SIN via BKK... Men det lät lite mysko just då.
 

Timotey

Medlem
Finns vissa länder utanför schengen som det är ok att ha tax free flaskor i förseglade påsar från. Vet att Singapore, USA och Kroatien tillhör dessa
 

agehall

Medlem
Finns vissa länder utanför schengen som det är ok att ha tax free flaskor i förseglade påsar från. Vet att Singapore, USA och Kroatien tillhör dessa

Är ganska säker på att även BKK tillhör dessa flygplatser som är betrodda. Detta kommer troligen av att det är så mycket chartertrafik dit.
 
Toppen