Köpenhamn-Hong Kong alternativ till business?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Mats Genberg, 28 Juli 2013.

1. Mats Genberg

Mats Genberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar få anledning att åka till HKG med hustrun i höst igen. De business-biljetter jag hittar ligger alla på 20-24 tkr (och vi är två som åker...) , så jag undrar lite om de Premium Economy som finns. Har ngn provat British Airways's variant? Jag lyckas inte sova i SAS vinklade stolar, så kanske kan spara 10,000/biljett....

Eller om ngn klok person kan tipsa om hur man hittar de där kreativa lösningarna som vi dödliga blir impade av :)

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. NotRyan

NotRyan Medlem

Tja, köp 100 K US Airways miles i pågående kampanj för 1881 USD per person + flygskatter ca. 1000 kr/pers, och flyg i First Class till Hong Kong, eller håll er till Business och betala 80K miles/Person...

Förutsatt att ni har konton som är minst 12 dagar gamla och har fått erbjudandet så kan ni köpa fram t.o.m 31/7 för detta pris, har ni ej fått erbjudandet så kan säkert någon som fått det "gifta" lite miles åt er...

Mvh
    /NotRyan

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    F till HKG från CPH med USDM är ganska omständligt, kräver minst två byten.
    Skull rekommendera C med TK eller dylikt, bör finnas humant prissatt? Eller AY? Vet inte vilka andra deals som finns just nu eftersom vi inte vet när Mats tänkte resa och vilken flexibilitet han(de) har.

5. Mats Genberg

Mats Genberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag såg det, men du frågade om Premium economy och det finns några bra kommentarer om det i tråden jag hänvisade till...

7. 1 person likes this.
  8. andersl

andersl Medlem

Turkish comfort class är riktigt prisvärd, och bra tider från CPH till HKG. Bra stol och mycket bra mat. Kostar strax under 10.000DKK i oktober.

9. Mats Genberg

Mats Genberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Mats Genberg

Mats Genberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderat på detta flera gånger, men hört rykten om att de skulle sluta med det. Och nu dök den inte upp när jag sökte så jag trodde den var slut - men hittar den på Turkish egen site nu när jag provade.

Har du testat själv?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!