Senaste nytt

Köpenhamn-Hanoi samt Rangoon-Köpenhamn

cikada

Medlem
Tacksam för förslag på följande:
Varifrån vill du börja din resa? CPH
Var är din destination? Utresa till HAN hemresa från RGN
När vill/behöver du resa ut? 1 mars +- 3 dagar
När vill/behöver du komma hem? Hemma senast den 29 april
Hur länge vill du vara borta? ca 4 v
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Premium Economy
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Mindre betydelsefullt dock ej LCC
Vad är din budget? (per person) 15000 SEK
Vad är det viktigaste för dig?
Kortare restid
Upplevelsen ombord
Biljettpris
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ev stopover SIN, HKG ex.vis.
 

pep

Medlem
Thai har i disse dage meget billige business billetter til SE-Asien. CPH-HAN retur for under 2000 usd. Du kan formentlig flyve hjem fra RGN istedet
 

E.K

Medlem
Det här borde du kunna få ihop på Singaporeairs hemsida.
Där kan man laborera mer med längre stop over i Singapore.
Detta skall vara Premium ekonomi och i SEK, så länge man inte kan se bokningsklass kan det vara vad som helst!!

Skärmbild (15).png
 

Dr. Miles

Expert
Cathay Pacific har Premium Economy fare till Hanoi/Ho Chi Minh City för ca 8.000 DKK inkl. skatter (ca 10.400 SEK) med avgång under perioden du önskar.

Prisexempel:
Screenshot20170807 04 CX.png


Det går att ta stopover i Hong Kong gratis i båda riktningar. (skatten tillkommer)
 
Last edited:

pep

Medlem
1. Billig Business med TK til BKK retur og positionér dig derfra
2. Køb billig economy retur til Hanoi med QR (eller VJ eller Airasia hvis det skal være rigtig billigt)
3. Køb billig t/r business BKK-RGN-BKK med Myanmar Airline International (ca. 350 USD hos cheaptickets.co.th (kan kun købes billigt herfra).
 

cikada

Medlem
Tack för alla tips! Några hade jag hittat tidigare men det är intressant att se att hur mycket en "amatör", som jag, än söker så finns det en samlad erfarenhet här som hittar lösningar som jag inte själv sett eller tänkt på.
Alternativet är ju att flyga LCC från/till BKK, HKG eller SIN, det brukar jag göra, men jag tänkte se om det går att hitta en "open jaw" med ett bolag för båda sträckorna. Detta av rena bekvämlighetsskäl....
Vietnam airlines har jag tidigare flugit med inrikes. Blir inte riktigt klar över hur deras PE på A350 är konfigurerad. På Seatguru är det 3+3+3 men på deras egen hemsida är det 2+4+2. Bilder på nätet visar både konfigurationerna. Har någon flugit med dem Longhaul på senare tid? Erfarenhet?
 

pep

Medlem
VN er gode, men en anelse kedelige. Vær en smule aggresiv hvis du vil have mere service. Bellcalls = 5 sekunder eller hutigere....
 
Toppen