Senaste nytt

Köpa te i Shanghai?

A380*G

Medlem
Allt bygger på syftningsfel... nu förstår jag vad du menade. Att Super brand mall är mindre exklusivt, medan jag menade att icf mall är mindre än Super brand mall men mer exklusivt. :D
 

Hanne_1

Medlem
Allt bygger på syftningsfel... nu förstår jag vad du menade. Att Super brand mall är mindre exklusivt, medan jag menade att icf mall är mindre än Super brand mall men mer exklusivt. :D

Jag är norsk, har bott i Sverige sedan 2001 och skriver / snackar i princip endast engelska i mitt dagliga jobb så jag kan ha uttryckt mig förvirrande :)
 

Hanne_1

Medlem
Här hittar jag ytterligare en norsk infiltratör på BC.se. ;)

Haha, jag har länge ansett mig mera svensk än norsk eftersom jag bott i Stockholm större delen av mitt vuxna liv (Passet är dock norskt fortfarande)... men med ett internationellt jobb känner jag mig lite lost in between för tillfället:)
 

Hanne_1

Medlem
Ajajaj, då har du svårt att få mer än ett extra pass. Byter du till Svenska pass kan du få massor... ;)

Påminde mig om en to-do...
Tydligen får jag inget nytt körkort om jag tappar det...
Om jag blir av med mitt Norska kan inte Norge ordna ett nytt då jag inte är folkbokförd där.
I Sverige kan jag inte heller få ett om mitt norska borttappas... Jag antar att det betyder att jag måste köra upp igen... tänk om jag missar haha.
Men - jag kan tydligen byta ut mitt norska mot ett svenskt eftersom jag bor här. Problemet är bara att sist jag kollade var det 3 månaders behandlingstid.
Lär kolla upp det igen :)
 

Tjaeng

Medlem
Nanjing road i allmänhet ska skys som pesten. Gatan är uteslutande till för klientelet som kan tänkas följa efter snubbarna som visar fyrfärgstryckta kataloger över falska rolexklockor och pekar mot "butiken" där i sidogränden. fast jag måste väl erkänna att de inte är fullt lika irriterande som haschförsäljarna och hallickarna som blivit allt vanligare på gatan under senare år.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jätte-OT-fråga, men ni som bor i Shanghai (Tjaeng, A380*G?), kan ni ta er fram hjälpligt på kinesiska? Går det hyggligt att hitta engelsktalande i stan?
 

agehall

Medlem
Som turist tyckte jag det var förvånansvärt enkelt att ta sig fram med engelska. Nu gjorde vi väl inga exotiska utflykter, men ändå, lättare än jag förväntat mig.
 
Toppen