Köpa te i Shanghai?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av agehall, 19 November 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi var ute på stan idag och gick runt på Ninjang Road. Hittade en te-butik vi var inne i, men jag måste säga att priserna kändes minst sagt höga...

Finns det något bra ställe man kan köpa te på utan att bli lurad? Och i värsta fall, kan man handla till OK priser på PVG?

2. Jag är ingen finsmakare men tycker om grönt te och jag köper då te rätt så billigt på små speceriaffärer några block från Nanjing road eller stora supermarket som Carrefour eller liknande. På PVG är det dyrt.

3. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan tänka mig att ju närmare Nanjing road man är desto större risk att man blir lurad.

2 personer gillar detta.
  4. Jag har enkel princip när jag handlar téet. Köp aldrig någon tésort som kostar över 100 SEK per hektogram.
    Som jag skrev i annan tråd, det finns ingen relation mellan smaken och priset, speciellt i Kina tyvärr.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åkte till Carrefour och handlade. De hade inget jätteutbud, men det fanns lite fina presentförpackningar som nog blir bra presenter.

FruAgehall vill dock gärna hitta sådana där blomsterkapslar som slår ut till blommor när de ligger i vatten. Får se ifall vi får tag på det på PVG imorgon.

6. Hanne_1

Hanne_1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kanske ni redan är hemma... men för andras info, det finns ett köpcenter ute vid Oriental Pearl Tower - eller det finns två - men gå över vägen till det det lite mindre "exklusiva" (fortfarande stort och bra - gillar du träning ligger det ett gym i centret, och vill du ha massage eller fotvård så finns det också flera ställen). I källaren finns en jättestor mataffär. Där köpte jag allt av te / godis / presenter. Halva priset mot Nanjing rd... Och flygplatsen tar såklart överpris på det mesta.

3 personer gillar detta.
  7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du syftar på ifc mall. Overpriced ;)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, vi är hemma igen. Det blev lite te från Carrefour. Tittade lite på PVG, men det var ju skrattretande dyrt där.

9. Hanne_1

Hanne_1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Super Brand Mall tänkte jag på - och mataffären i källaren (Edit: Lotus Supermarket).
    Det ligger ett annat mall bredvid som var overpriced.
    Super Brand Mall Shanghai China

Last edited: 23 November 2012
  10. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hänger inte med riktigt. :)
    Här menar du väl att man ska gå till det mindre exklusiva? Förstår det som om du syftar på ifc Mall.
    ifc Mall är helt klart mer exklusivt och betydligt mindre än det gigantiska Super Brand Mall.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!