Köpa taxfree från Dubai och ta med till Sverige med mellanlandning?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av vicce, 21 Januari 2014.

1. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fungerar det med att köpa med sig alkoholhaltiga drycker från flygplatsen i Dubai och sedan ha mellanlandning i Istanbul? Går det, eller kommer de säga att jag måste checka in flaskorna i Istanbul?

2. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. 2 personer gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte handla i Dubai. Jag skulle vara rätt säker på att de tar det i säkerhetskontrollen i Istanbul som du går igenom.

5. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpte whiskey i Dubai feb 2013. Säkerhetspåse från taxfreebutiken. Flög med Turkish via Istanbul till Arlanda. Ingen hade några invändningar mot min taxfree påse.

6. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då borde det ju vara safe... Ska göra samma resa, fast till Landvetter. Vore dock dumt att lägga ut massa pengar om det sedan kommer hällas ut i en säkerhetskontroll..

7. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller är det bättre att köpa i Istanbul kanske, så slipper man ju ett eventuellt problem?

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Både DXB och IST är ju dyra, så det är nog hugget som stucket. Skulle tro Dubai har bättre utbud dock.

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, trodde länder utanför EU var billiga... Har väldigt dålig koll dock.

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltså... du ska nog inte lita till hundra procent på mig på detta området tror jag. Jag är inte säker på att jag har hundra koll på detta. :) Men, jag tycker priserna både i Dubai och Istanbul ligger i klass med vad man kan handla i butik i flera länder i Europa. Men som sagt, jag handlar sällan tax-free numera och när jag gör det är det för att det är enkelt, inte för att det är billigast. Vi kanske skulle starta en tips-tråd med bra tax-free på olika flygplatser. :) Blir ju ganska subjektivt såklart, men kan ju vara kul info att ha i bakhuvudet. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!