Senaste nytt

Köpa sprit på Terminal 4 på Arlanda?

NyfikenGrau

Medlem
Hinner du verkligen inte smita in på något bolag nu direkt? Nåja, lycka till i alla fall, du får väl ta svindyr barrunda där uppe då :)
 

possum

Medlem
Tack för alla blixtsnabba svar, även om de inte riktigt var exakt det jag ville höra. Bara Oslo-alternativet som återstår, synd att jag redan är lite i tidspress som jag är.

Tror det är kört, arma mig. Bli sista minuten-inbjuden till fjällen och komma utan värmande dryck...

Vart ska du? Du får väl ringa utlämningsstället på orten och be dem ta hem en pava eller två åt dig ;)
 

Jacob

Medlem
Finns systembolag i Skycity, men som sagt frågan är vilka öppettider de har och köper du flaskor där måste du hur som helst checka in dessa eftersom de inte kommer går att ta igenom säkerhetskontrollen.
 

Nemo

Medlem
Boa fanns förr på ARN, men är det kvar? Hittar inte på deras hemsida heller. Var finns butiken?

EDIT: Boa = Systembolaget
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Det går väl att köpa duty free till utlandsdestinationer, men taxfree enbart till icke-EU? Eller?

EDIT: Jag flyger tydligen för lite intra-EU. Regler enligt http://www.swedavia.se/arlanda/shopping-mat-service/shopping/taxfreeregler/ .

"Vad får jag handla och när?

- Alla resenärer, inrikes och utrikes, får köpa:
Parfym och kosmetika till taxfreepriser både vid avresa och vid ankomst.
Tobak till samma priser som i city vid avresa och ankomst.
Godis och choklad både vid avresan och vid ankomst.

- Alla resenärer med en slutdestination utanför EU kan köpa:
Parfym och kosmetika till taxfreepriser både vid avresa och ankomst.
Sprit, vin och champagne till taxfreepriser vid avresa.
Tobak till taxfreepriser vid avresa och till samma priser som i city vid ankomst.
Godis och choklad vid både avresa och ankomst.
 
Last edited:

possum

Medlem
Finns systembolag i Skycity, men som sagt frågan är vilka öppettider de har och köper du flaskor där måste du hur som helst checka in dessa eftersom de inte kommer går att ta igenom säkerhetskontrollen.

In the days of yore låg det ett systembolag där "Rest and Fly" ligger nu. Det är dock stängt sedan länge och vad jag vet finns inget där numera. I så fall är det så nytt att varken systembolaget.se eller swedavias sidor för butiker på ARN är uppdaterade.
 
Toppen