Senaste nytt

Köpa sig till Star Alliance guldstatus hos US Airways

Nodnaz

Medlem
Säker på att du kan köpa dig till status? Normalt är du tvungen att faktiskt flyga dig till högre status. De poäng som du köpet kan bara används till bonusbiljetter osv... Vill du fixa guldkort hos star alliance och inte reser så mkt så kolla på Aegeans bonusprogram. Lycka till!
 

agehall

Medlem
Nix, US DM tillåter att man köper statusgivande miles. Dock osäker på om man får miles eller om man bara betalar för de man saknar.
 

Nodnaz

Medlem
Sitter på mobilen så hade inte läst först. Men om det nu är möjligt skulle jag endå inte lägga $1500 för att få *G. Köp ett par dyrare flygbiljetter och få guld på A3, samtidigt som du fick resorna på köpet om du nu är ute efter guld.
 

Chrille

Medlem
Nix, US DM tillåter att man köper statusgivande miles. Dock osäker på om man får miles eller om man bara betalar för de man saknar.

Det var det jag satt och funderade över också. Om man både köper status och miles att resa för kan det ju vara en bra deal.


Edit: "purchase does not earn you... ..miles... ..or segments..."
 
Last edited:

Longreach

Medlem
Kan vi inte försöka att undvika såna här svar... Det leder liksom inte vidare till ngt när man svara på en fråga, med ytterligare en fråga och ett vagt påstånd.

Säker på att du kan köpa dig till status? Normalt är du tvungen att faktiskt flyga dig till högre status. De poäng som du köpet kan bara används till bonusbiljetter osv... Vill du fixa guldkort hos star alliance och inte reser så mkt så kolla på Aegeans bonusprogram. Lycka till!
 

chrisljo

Medlem
Statusen er bare gyldig fram februar 2013.

"Now's your chance to upgrade or maintain your current Preferred status through February 2013. "

Verdien er vel best i å kjøpe dette i januar. Et moment er vel at man ikke får innenriks lounge aksess i US med US G*?
 

GillBates

Medlem
Jo det var lite för bra för att vara sant. Efter att ha pratat med US-agent så fick jag bekräftat att det bara rör sig om att få/behålla status. Man får alltså inte både status och miles. Dessutom som chrisljo påpekar så rör det sig om att behålla det till Feb 2013...........inte riktigt så bra som jag först trodde alltså. Eller rättare sagt inte alls bra.

Andyroos: Vi skall nog inte vara för hårda i vad vi begär för svar. IMO ser jag hellre ett halvluddigt svar med fråga i än att det inte kommer in några svar alls.
 

jumbooze

Medlem
Lite on-topic, de erbjuder club tillgång & trial silver från 120 dollar för 90 dagar, bra eller dåligt, njae, passar inte mig men kanske någon annan.

Buy a US Airways Club membership and receive Trial Silver Preferred status for 90 days

Preferred Club Signing up for a club membership has its advantages. Enroll now through September 30, 2012 and mention promotion code CLBTR and you’ll also enjoy the perks of Trial Silver Preferred status. Get priority check-in and boarding, complimentary upgrades to First Class and more during your 90-day trial period. A world of more comfortable and convenient travel awaits you.

https://shopping.usairways.com/Club/Enrollment.aspx
 

Nodnaz

Medlem
Ni får ursäkta att jag går ifrån ämnet. Men du tycker alltså att det är bättre med ett forum där det är samma fyra personer mer eller mindre som svarar på alla frågor? Isf är mitt förslag att vi kallar det frågelådan istället för forum om allas tankar inte är välkommna. Bli väldigt homogent och dött forum i längden om bara folk som är "experter" kan svara på frågor.
 
Toppen