Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

perhall

Medlem
Nu kollat in klocka, den visade sig vara billigare än jag räknat med, GBP 10100 (är i London nu), tror jag nöjer mig med att kolla runt i London, NY och Stockholm...
 

ACervin

Medlem
Tror jag inte, alldeles för stor rabatt. Gråhandlare via Chrono24 eller ett land där valutan fallit. Rolex på Heathrow har sedan pundet sjönk haft ett outstanding år enligt klocksiten Hodinkee. Men när jag var inne på Rolex butiken vid Harrods förra året så var prisjusteringar uppåt på gång och det är troligt att valutafönstret är borta. Men lyxklockindustrin går dåligt och det ryktas om att många lyxmärken köper tillbaka osålda klockor för att hindra att de kommer ut på den gråa marknaden. Så det finns möjligheter att pruta, men de är som vanligt mindre på Rolex fast det beror på modell, jag var inne hos min lokala Rolexhandlare förra veckan, på Datejust finns det prutmån, men glöm det på sportmodellerna.
 

rvarttinen

Medlem
Nu vet jag inte direkt om Rolex, men har köpt andra ur i Paris och då har det vart ung. halva priset mot hemma i Sverige (Stockholm). Hustrun köpte en Bell & Ross på CDG T2, Paris Charles de Gaulle Terminal 2, för mindre än halva priset mot hemmavid ...
 

MrDollar

Medlem
Tror jag inte, alldeles för stor rabatt. Gråhandlare via Chrono24 eller ett land där valutan fallit. Rolex på Heathrow har sedan pundet sjönk haft ett outstanding år enligt klocksiten Hodinkee. Men när jag var inne på Rolex butiken vid Harrods förra året så var prisjusteringar uppåt på gång och det är troligt att valutafönstret är borta. Men lyxklockindustrin går dåligt och det ryktas om att många lyxmärken köper tillbaka osålda klockor för att hindra att de kommer ut på den gråa marknaden. Så det finns möjligheter att pruta, men de är som vanligt mindre på Rolex fast det beror på modell, jag var inne hos min lokala Rolexhandlare förra veckan, på Datejust finns det prutmån, men glöm det på sportmodellerna.
Fick priset €10,289 på en 116613 97203LN på Gassan Schipol. Går säkert att nå ner till € 10.000 också. Den kostar runt 118 - 120" hos Svensk AD.
Är Gassan gråhandlare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen