Senaste nytt

Köpa o betala för någon annan

Miramar

Medlem
Om jag vill köpa biljett till vän och betala med min SAS Mastercard...när jag loggar som "jag" då måste upge mitt namn. Hur går man runt detta på SAS sida?
 

Canadien

Medlem
Åtminstone bonusbiljetter har jag köpt och betalt inloggad via mitt konto på SAS hemsida utan att vara med i bokningen själv. Ska väl gå även för vanliga revenuebiljetter. Antar att du vill vara inloggad för att få EBG-förmåner som fritt platsval trots att den som reser inte är EBG?
 

palmen

Moderator
Åtminstone bonusbiljetter har jag köpt och betalt inloggad via mitt konto på SAS hemsida utan att vara med i bokningen själv. Ska väl gå även för vanliga revenuebiljetter. Antar att du vill vara inloggad för att få EBG-förmåner som fritt platsval trots att den som reser inte är EBG?
Det ska ju inte fungera längre om man inte är med i bokningen själv?
 

IT-snubben

Medlem
Det ska ju inte fungera längre om man inte är med i bokningen själv?

Precis, det funkar inte. Jag fick en i det närmaste en "rejäl" utskällning från en "trevlig" :rolleyes: medarbetare på guldsupporten då jag passade på att ställa just den frågan vid ett annat ärende. Han var ytterst bestämd och anklagade mig för att jag försökte snika på mig förmåner som jag definitivt inte var berättigad till. Detta fast jag inte ens hade en bokning som detta kunde gällt i utan mest frågade om det är ändrat. :confused:
 

Miramar

Medlem
OK.
-Kan man köpa två separata biljetter,med och utan bagage och betala med samma kort...eller den säger att "du har redan köpt biljett med det kortet" ?
-Kan man köpa två biljetter samman...då ska jag stå som huvudresenär... eller båda får separat kod till flyget och security i SAS app?
Har aldrig köpt typ "grupp biljett" innan...
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Kan man köpa två separata biljetter,med och utan bagage och betala med samma kort...eller den säger att "du har redan köpt biljett med det kortet" ?

Inga problem att köpa flera biljetter med samma kort

Kan man köpa två biljetter samman...då ska jag stå som huvudresenär... eller båda får separat kod till flyget och security i SAS app?
Har aldrig köpt typ "grupp biljett" innan..

Lägger du båda personerna på samma biljett så får ni endast ett bokningsnummer.

Är ingen vinst med att boka bägge på samma gång ifall ni ändå vill ha olika biljetter
 
Toppen