Köpa Miles & More poäng. Har någon provat på det här viset?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av ACervin, 22 November 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan jag introducerade en squash polare till USDM har jag snabbt fått se eleven köra om läraren. Han har nu snokat upp ett annat sätt att köpa sig till Star Alliance poäng nu när USDM går i graven. Till saken hör att han har bott i Lausanne i 20 år.

Man går in på motsvarigheten till Ebay i Schweiz som heter Ricardo. Man söker där på coop superpunkte. Jag fick ett par hundra träffar och exempelvis erbjudande om att köpa 200 000 superpunkte för 2 360 CHF vilket motsvarar 100 000 M&M. (2360 x 7,50= 17 700 SEK). Nu hör till saken att Schweiziska Coop kör erbjudande med konvertering 3 Coop ger 2 M&M ett par gånger om året. Vilket skulle ge 133 320 poäng. Kikar man sen på M&Ms tabell så kommer man i business från Europa till Sydamerika 135 000, Sydafrika 105 000, Sydostasien 135 000. Dom verkar lägga på ca 50% för F. Inte superbilligt med mina ögon, men kanske skapligt? Någon som provat? Hur står det sig mot Avianca lifemiles?

Klistrar in en länk från Flyer talk

Buying star alliance miles - FlyerTalk Forums

2 personer gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer man upp i dessa höga priser så känns det mer värt att satsa på en billig A-fare för 25K.

3. Det var nog legacy från Swissair Qualiflyer tiden för jag har Coop Superpunkte konto sedan dess. ;)

4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser att där är en liten stavande stamning i rubriken. Går det att ändra?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!