Senaste nytt

Köpa lounge access på Istanbul flygplats?

swb

Medlem
Jag kommer att ha ett byte på Ataturk på ca åtta timmar och undrar ; Går det att betala sig in i en lounge? Brukar det innebära en tidsbegränsning?

Funderar även på om någon bott på hotellet på Ataturk (airside)? Det var dyrt, men oandrasidan skönt att kunna ta in och sova en stund tänker jag.
 

kapsel

Ny medlem
Hej,

Lite sent svar men så här set det ut: CIP loungen (den för *G) är bara för guldmedlemmar och det går inte "köpa sig in". Däremot finns det en del lounger i andra ändan av terminalhallen. Här finns en lista: Lounge Services

Tillträde till Millenium lounge kostar ca. 30 USD om jag minns rätt. Man får sitta där tills flyget går vill jag minnas och man får även gå ut och komma tillbaka. Den loungen kändes som det bästa alternativet bland de olika som finns i närheten (och det gick att betala för de också). Millenium lounge är också en contract lounge för olika flygbolag, t.ex. LX och LH, så flyger man med de linjerna ock har *Silver (men i Miles & More givetvis) så får man även gå in. Har ingen aning om Milleniumloungen även är en SK contract lounge.
 
Toppen