Senaste nytt

Köpa iPhone i London

fly4fun

Medlem
Jag ska till London denna helg och av en slump har jag lyckats tajma släppet av iPhone 6. Nån som har tips på butiker eller kedjor där man förhoppningsvis kan köpa iPhone 6. Helst olåst?
 

Miljon3

Medlem
Du kan inte köpa i England för att få den med rätt 4g/LTE för Sverige, utan det kan du bara göra i Tyskland eller Frankrike
 

fly4fun

Medlem
Tack för tipsen. Jag är medveten om olika modeller, men jag ska faktiskt inte ringa med den utan främst köra WiFi för att testa appar. Så om 4G inte fungerar är det inte hela världen :)
 
Jag var i Covent Garden-butiken i söndags för att försöka reservera två telefoner åt en kompis. Svaret jag fick då var att de i söndags räknade med två-tre veckors väntetid från och med fredag då telefonen släpps, om jag reserverade i söndags.
Alternativet är att hänga på låset när de öppnar då de alltid får en liten batch med telefoner som inte är reserverade. Men då gäller det att vara morgonpigg, ha vassa armbågar och lite tur.
Förutom Regent Street och Covent Garden har Apple även butiker i Westfield Stratford City, Westfield White City och Barnet.
 
Med tanke på hur det har varit de senaste åren, så får du nog ställa dig i kön dagen innan om inte ännu tidigare. De nya iPhonearna går jäkligt snabbt
 

fly4fun

Medlem
Jag kommer landa LHR på fredag kl 19.55. Apple store är öppet till 21 på fredagen. Frågan är om det är värt försöka stressa in på fredagen eller om allt kommer vara slutsålt.
Sedan öppnar man igen lördag kl 9 eller 10. Finns det nån chans till påfyllning under natten?
 
Toppen