Köpa iPhone i London

Diskussion i 'Övrigt' startad av fly4fun, 16 September 2014.

1. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska till London denna helg och av en slump har jag lyckats tajma släppet av iPhone 6. Nån som har tips på butiker eller kedjor där man förhoppningsvis kan köpa iPhone 6. Helst olåst?

2. Morgan

Morgan Medlem

Apple Store på Regent Street eller Covent Garden?

3. Miljon3

Miljon3 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan inte köpa i England för att få den med rätt 4g/LTE för Sverige, utan det kan du bara göra i Tyskland eller Frankrike

4. andy.c

andy.c Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att döma av den här sidan hos Apple är det ingen skillnad på EU-modellerna längre.
    Apple - iPhone 6 - View countries with supported LTE networks.

@fly4fun, kolla på länken ovan och fråga efter rätt modell hos Apple så blir det säkert rätt.

5. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen. Jag är medveten om olika modeller, men jag ska faktiskt inte ringa med den utan främst köra WiFi för att testa appar. Så om 4G inte fungerar är det inte hela världen :)

6. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i Covent Garden-butiken i söndags för att försöka reservera två telefoner åt en kompis. Svaret jag fick då var att de i söndags räknade med två-tre veckors väntetid från och med fredag då telefonen släpps, om jag reserverade i söndags.
    Alternativet är att hänga på låset när de öppnar då de alltid får en liten batch med telefoner som inte är reserverade. Men då gäller det att vara morgonpigg, ha vassa armbågar och lite tur.
    Förutom Regent Street och Covent Garden har Apple även butiker i Westfield Stratford City, Westfield White City och Barnet.

7. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på hur det har varit de senaste åren, så får du nog ställa dig i kön dagen innan om inte ännu tidigare. De nya iPhonearna går jäkligt snabbt

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var det verkligen så illa nu senast? Jag upplever att hypen efter nya iThings har gått ner sista åren.

9. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När Apple släppte förhandsbokningen bokades 4 miljoner under de första 24 timmarna.

Peter Hagander gillar detta.
  10. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer landa LHR på fredag kl 19.55. Apple store är öppet till 21 på fredagen. Frågan är om det är värt försöka stressa in på fredagen eller om allt kommer vara slutsålt.
    Sedan öppnar man igen lördag kl 9 eller 10. Finns det nån chans till påfyllning under natten?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!