Köpa iPhone i Hong Kong.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anfield, 24 April 2016.

1. Anfield

Anfield Medlem

Hej !

Grabben funderar på att köpa en ny IPhone, och nu ska vi snart till Hong Kong
    Så nu till frågan handla den här hemma eller köpa den i Hong Kong ? Är den billigare där ?
    Han är 12 år och har samlat till en ny själv ! vill inte ärva våra då vi har plus modellerna och det är fet fel !

Är dom billigare där ? är det något man bör tänka på ?

2. Vi gick runt och kollade på massor med telefoner och plattor i Hongkong i november och tyckte inte att det var så mycket billigare.

3. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du betalar ingen moms så ja, självklart är billigare.
    Jag köpte min 5s på den tiden och jag kommer att den var billigare än i Sverige.

Enligt Apples HK sida:
    Buy iPhone 6s and iPhone 6s Plus - Apple (HK)
    kostar 6s 16GB ca. 5880:-

På Dustin köper man en 6s 16GB för 6990:-

Last edited: 24 April 2016
  4. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Populära modeller är dock ofta slut i apples butik då alla köps upp och säljs i mainland china. Man kan behöva reservera en telefon i föreväg via hemsidan. Tidigare behövde man även ha HK ID för reservation men det gällde nog bara innan lansering av en ny modell.

5. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De gamla modellerna stödde inte heller den europeiska LTE standarden, men min 6 plus är ifrån hk nu och den funkar fint i Sverige

6. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var "länge" sedan. F.o.m. 5s (hade 5:an LTE stöd öht?) stöds europeiska LTE plus att HK telefon hade stöd för flera standarder än den som såldes i Sverige.

7. stensth

stensth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norge är annars ett land där elektronik kan vara billigt.
    Jag har ofta fått samma eller billigare pris på ex kameror/objektiv i Norge än för ex B&H Photo i New York.

8. Stefan Berglund

Stefan Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter intressant.. Har du en länk till någon online-butik i Norge där man kan köpa kamerautrusting?

9. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    KÖP INTE 16GB vad ni än gör iaf :)

Ebg, David, Knucket och 2 andra gillar detta.
  10. Kiev

Kiev Medlem

Land:
    Norge Norge
    Prisjakt.no
    Det interessante er at mange (de fleste?) nordiske webshops faktisk er svenske. De kjører bedre kampanjer i Norge enn i Sverige grunnet konkurransen i dette markedet. Men jeg tipper at man må ha norsk leveranseadresse for å få disse prisene.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!